Hjemme igjen

 


Ja, så er turen til Gamlelandet over for denne gang. Jeg fløy ned på torsdag med et Norwegian-fly med lite folk. Her er noen bilder fra turen nedover:
det var avreise klokken 08, så vi fikk med soloppgang,















vi flyr over Hellas,



endelig framme ved Hania-kysten,

I Norge ble det ikke akkurat som jeg hadde planlagt. Jeg var helt ok de første dagene og fikk gjort det jeg hadde planlagt. Så var det Daniels 12 års dag som skulle feires hos oss på Høvik på lørdag. Jeg handlet inn, laget gresk spinatpai, spanakopita og sjokoladekake. Festen ble fin og vi koste oss.
Daniel blir 12,

I løpet av dagen begynte jeg å bli hes, men ingen andre symptomer. Jeg skulle jo på hyttetur på fjellet til mine venner Sidsel og Kajsa på søndag. Siden Sidsel er kreftsyk og vi ikke visste hva min heshet kunne komme av, måtte vi avlyse. Vi hadde avtalt dette og gledet oss veldig siden august, men sånn ble det. Det ble mer sofakrok enn jeg hadde forventet og det var en stor skuffelse.

Etter hvert som dagene gikk, begynte jeg å hoste også, men jeg hadde jo ingen forkjølesessymptomer, så jeg regnet med at jeg ikke smittet noen. Det ble en tur til barnebarna i Slemmestad på tirsdag heldigvis. 
Sebastian utenfor skolen,

Jorgos hentet meg på flyplassen og hadde lille Alex med i bilen. Han var litt skeptisk til meg først, jeg regner med at han ikke forsto hvorfor jeg hadde en annen stemme.


 

I går var jeg hos en øre/nese/hals- lege og ble grundig undersøkt med et kamera ned i halsen. Laryngitt ble      strupebetennelse, forårsaket av magesyre, refluks. Nå er jeg satt på antibiotikakur og tar det med ro. Hosten er en følge av betennelsen og vil vel gi seg etter hvert.  Stemmebåndene var veldig røde og irriterte, så nå er det snakkeforbud. Jeg har forskanset meg her ute i Maleme og snakker så vidt med Jorgos og hundene, men roping er forbudt. Men det blir nok bedre med tiden.

Her er det 20 grader og nordavind, men ingen tegn til regn. Det er fremdeles mange hoteller åpne og en god del turister på bussen og i byen. Her ute i Maleme er det to hoteller åpne fram til 1.november, så turistbutikkene og tavernaene er åpne enda. Jeg leste i avisen at denne måneden har det vært rekord besøkende på flyplassen her for oktober. 

fra morgenturen vår,










Dette er jo en langhelg, siden 28. oktober, Όχι Ohi dagen faller på en mandag. Det er jo veldig kjærkomment med sånne langhelger. På fredag var bussen full av skoleungdommer som fikk tidlig fri etter arrangement på skolen og byen var full av skolebarn med mammaer. 

Nå skal vi jo snu klokken tilbake i natt og mørket faller på en time tidligere. Ja, ja, vi vender oss til det også!!

God helg. Καλό Σαββατοκύριακο. 


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene før norgestur

Rapport fra helgen

Septembertur til Falasarna

Småprat

Første uken i oktober

Nyheter

Dødsulykke i Samaria ravinen.

Gode råd for en bedre ferie på Kreta.

Neidagen 28.oktober