Nyheter
Det er på tide med litt nytt. Det finnes alltid både gode, mindre gode, spennende og dårlige nyheter. I dag blir det mest av de dårlige nyhetene dessverre. Som jeg har skrevet om her i bloggen, så har vi hatt mange dager med røde flagg. Det kan ikke sies for mange ganger at sjøen kan være farlig, selv rett ved land. Er det røde flagg, så betyr det at man IKKE må bade! I helgen mistet to mennesker livet ved drukning og begge i området rundt Nea Hora Νεα Χώρα . Den ene var en ung gutt på 17 år fra England på ferie her, som trosset forbudet og ble tatt av bølgene. Så tragisk og ekstra mye når det er et ungt menneske vi snakker om. Du kan lese om ulykken her: https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/british-teen-dies-swimming-red-37322254 En andre var en lokal mann på 55. Han skulle kveldsbade alene. Jeg kjenner ikke til om vinden hadde løyet litt på kvelden, han regnet i alle fall med at det var trygt, men det endte tragisk. Moralen er: Pass deg for bølger og strømnin...