Småprat

 




Så sitter jeg her på sofaen og skriver med sår i pannen og på nesen og forslåtte knær. Ja da, jeg falt igjen jeg. Gikk en runde i landsbyen med Leo i rolig tempo på kvelden på søndag og plutselig lå jeg der! Dette var femte fallet siden september, jeg blir mer og mer oppgitt og fortvilet. Jeg er jo på jakt etter årsaken til at jeg faller så lett. Har fått svar på MR, alt bra ingenting å se der. Nå skal jeg bare komme meg litt igjen, så blir det nye runder med hjertespesialist og fysioterapi for nakken, der har jeg problemer og svimmelheten kan kanskje ligge der. Det gikk jo forholdsvis bra denne gangen, ingen tur til legevakten denne gangen. Noen plasterlapper og tålmodighet er alt som trengs.

På formiddagen hadde jeg tatt meg en langtur alene. Jeg gikk omtrent halve turen langs veien og koste meg i det fine været. Jeg gikk lenger enn jeg pleier og hadde lenge ønsket denne turen. Jeg er så glad for at jeg gjorde det. Turen gikk gjennom mange små landsbyer langs veien. Noen timer etterpå lå jeg altså der igjen. Noen bilder fra søndagens tur:





her hadde jeg pausen min, bak kirken,















den glade vandrer,





























Ellers har jeg vært barnevakt for lille Alex mens mamma Michelle var på yoga og vi koste oss. Tone som er her på vinterferie og bor hos mamma Else på Candia, kom innom og hilste på. Hun traff Alex på sitt beste. Hun har selv nettopp blitt mormor for aller første gang, så det ble babyprat da vet du. Og så kom morfar, eller papous παππόυς som det heter på gresk for å hente meg. Her er den yngste og den eldre i kommunikasjon:


Politikerne i Hellas stemte for ekteskap mellom likekjønnede og det er et stort framskritt for dem og for Hellas. Den gresk ortodokse kirken er selv sagt motstandere og har lenge kommet med uttalelser som at vi støtter de homofile og vi elsker dem og vil gjerne hjelpe dem, men vi kan ikke støtte slike ekteskap!

Sist gang de var i konflikt med politikerne, var da det ble bestemt at religion ikke skulle være med i legitimasjonene. De kjempet hardt mot dette, men tapte med glans. De må bare innse at dagens politikere og de yngre grekerne ikke høre på kirkens menn lenger, og bra er det!! En stor seier for menneskerettighetene i Hellas dette. Jeg klapper i hendene!





Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Til minne om Bjørn.

Nyheter

Hjemme igjen.

Aprilsøndag i havna

Spilia

Lafonisios dromos

Siste dagene i mars

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.

Småprat