På ny tur i Maleme området

 


Livet går videre, selv uten Choco. Jeg måtte ut på langtur igjen i går, hadde en avtale med to norske par. Først tenkte jeg at det ville bli vanskelig for meg, orket jeg dette? Men så tenkte jeg at det ville være bedre å komme seg ut og treffe nye folk, få tankene litt vekk fra tapet av Choco min kjære hund. Så vi la ut på en langtur, samme turen som jeg gikk med de flotte damene for noen uker siden. Med på turen var venneparene, Grethe Marit og Bjarte, Audhild og Rune fra Bergensområdet. Blide og koselige vestlendinger er ikke det verste man kan ha med på tur! Det var en varmt dag etter forholdene, litt skyer og vind men ikke mye.

Vi gikk gjennom Maleme Μάλεμε, og en av de to kirkegårdene før vi kom til appelsinlundene og mange avokadotrær, mellom oliventrærne og de mange gamle platantrærne og sypressene. 


 









Vi tok en liten pause ved det nedlagte klosteret, før vi tok veien oppover mot landsbyen Kilada Κοιλάδα, som ligger litt oppe i høyden og er en veldig liten landsby. 







Deretter videre oppover til Xirokambi Ξηροκάμπι hvor vi tok en lang pause i parken, men niste, te, kaffe og Kretas historie fra meg. Det er jo lettere å fortelle når vi sitter ned sammen.






















Så var det bare nedover og mye utsikt et langt stykke, før vi kom til landsbyen Kiparissos Κυπάρισσος.





En del oppover gjennom neste landsby, før vi kom fram til Xamodouhori Ξαμοδουχώρι og tok dalen nedover til Maleme. 











Som du sikkert ser av bildene, koste alle seg underveis. På disse turene blir det jo litt informasjon om trær, blomster, landsbyer, livet på Kreta, historie osv. 

Jeg går disse turene når det måtte passe enhver av dere når dere er her på ferie, eller bor her nede.

 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.

Kathara Deftera i Nea Hora