God helg fra Kreta



 


Lørdag 20. mai og det regner, igjen!! April var en fin måned, om enn litt kaldere enn vanlig, mens det regner og er overskyet i mai. Sånn er det i år. Kaldt er det ikke, men temperaturen ligger enda på rundt 20 grader. I dag har Jorgos bursdag, 66 år.

Vi feiret med familien til Michelles kjæreste og nå er vi i Maleme. Michelle kom på torsdag og har sittet og jobbet med masteroppgaven sin og trenger ro i huset. 

Jeg regner med at jeg offisielt har flyttet ut til Maleme for sesongen nå. Det kjennes deilig. Det blir turer, bading og lesing utover. Turer til byen og undervisning av eleven min Ektor en gang i uken. 

De siste dagene har jeg fått meg noen deilige bad i badetrappen og mange kortere og lengre turer med Choco. Han er redd for hestene med vogn enda, håper det går over etter hvert.





I går kveld gikk jeg utover moloen med Choco.




















Det var messe der ute hvor det er bygninger. Det er en liten kirke der ute og en gang i året blir det holdt messe der. Det var to prester og alle som ville fikk mat og drikke. De hadde satt opp langbord og masse stoler og det var mye folk:








Her ute i Maleme har nesten alle hotellene åpnet nå denne helgen, men det er gråvær og småregn i kveld og hotellgjestene holder seg innendørs.


Vi hadde overskyet men varmt vær hele dagen i dag. Det var mye folk på gatemarkedet som vanlig på lørdager, med masse deilig frukt og grønt.

I morgen er det valg, så neste innlegg regner jeg med å ha resultatene.




God helg til alle i sør og nord, øst og vest. Καλό Σαββατοκύριακο.

Kommentarer

  1. Hei og takk for vakre bilder. Fint å høre deg beskrive livet på ditt Kreta.
    Jeg lengter ned, og håper å reise ned neste tidlig vår
    Mitt sted på Kreta er Mirtos og Tertsa på sørøst kysten. Langt unna turistløypa.
    Skulle reist i år men ting blir ikke altid som man tror.... 🇬🇷🇸🇯
    Takk for at du deler.

    SvarSlett
  2. takk for ros av bloggen min, så hyggelig å høre fra deg. Trist at du ikke kommer deg ned i år.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.