En fin lørdagstur

 


I dag hadde jeg den glede å ha med meg noen norske "overvintrere" Polly, Elin og Steinar som har vært på Kreta om vinteren i flere år. Elin og Steinar er gift og har blitt kjent med Polly her nede. Vi hadde avtalt en tur og så at denne lørdagen siden vi visste at det ville det bli fint vær. 

De kom med bussen fra byen og Choco og jeg møtte dem på busstoppet her ute. Vi startet opp fra Uglehuset og gikk på den fine grusveien litt oppover i høyden. Mandeltrærne har så vidt begynt å blomstre nå, våren er på vei!





Vi tok det veldig med ro, det var ikke noe mosjonsløp i dag. Vi koste oss, nøt utsikten og naturen rundt oss. Først gikk vi turen opp til den lille kirken hvor vi tok en pause på benken der. 











Choco var lykkelig og løp rundt og koste seg veldig i dag. 


Etter pausen fortsatte vi gjennom olivenlundene til landsbyen Vlahneronitissa  Βλαχερωνίτισσα. Det var her jeg spiste med Tone og Else forrige søndag.


















Vi tok en liten runde i landsbyen før vi gikk bilveien tilbake mot Maleme. 










Utsikten mot de hvite fjellene, Λευκά Όρη som lå der i solen og glitret, var som alltid like flott. 














Vi svingte av til grusveien ned mot Maleme gjennom eiketrærne. Utsikten er flott der oppe fra. 


Det ble en pause i gården min, den slitne hunden la seg til å sove, mens vi pratet. Så dro de tilbake til byen med bussen.

en sliten hund,


magnoliaen blomstrer i gården,


Det er bare å gi beskjed hvis noen vil være med på tur, men jeg er i Norge fra 28. mars til 15.april.

Mens jeg skriver dette, er det karnevalsparty på kulturhuset tvers overfor huset mitt. Barneskolen har party og alle landsbyens barn og barna fra landsbyene rundt, er utkledde og danser, spiser og drikker brus. I morgen planlegger vi en tur til karnevalet i Kissamos.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Nyheter

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.