Rapport fra livet med Choco.

 


Hei, igjen og god helg til alle. De siste dagene har bydd på litt av hvert av vær. Vi har hatt varmt, fint vær med sol og lite vind, dager med skyer og vind, litt regn inni mellom og kaldere luft i dag. Vi, jeg og valpen min, har vært rundt om kring i byen på turer morgen, middag og kveld og vi nyter de fine dagene denne januar måneden. Vår første vinter sammen, han lærer hele tiden noe nytt, og gleder meg over det og har selskap. Jeg må jo innrømme at det var dager den første måneden at jeg tenkte: Hva har jeg gitt meg ut på? Gammel dame med en energibunt av en valp! Men det har gått seg til. Alt går bedre, og dårlige vaner, som tissing inne og små biting, er det nesten slutt på. Nå skal han ha sin siste vaksine i denne omgangen og er 4 1/2 måned gammel. Han vokser og det ser mer og mer ut som at han har jakthund i seg. 

Choco og William,


Vi får se hvor dette ender, hva slags hund han blir. Selv om han vokser, så ønsker han å ligge på fanget mitt. Han brer seg utover, foreløpig går det bra. Må jo le da! Han har fått hundetunnel og den elsker han. Jeg kaster en ball inn i tunnelen, han henter den, snur og leverer meg ballen igjen. Det er gøy. Når han blir større får jeg kjøpe den neste størrelsen og begynne med agility.


På tirsdag var en tur på moloen med Moka og Katerina, veldig koselig:















Moka og Katerina,

på kafeen til Seilklubben,











Onsdag tur i havna:


Torsdag bading av meg på den lille steinete stranda som ligger etter Koum Kapi:








Fredag Maleme og tur på stranda:



Lørdag tur i området rundt Uglehuset, opp til nabolandsbyen Xamodouhori:















lokale avokadoer,

lokale bananer,





nettene fra olivenhøsten henger til tørk i landsbyen,

bikubene til naboen,









Det begynte å regne både fredag og lørdag etter seks og ved mørkets frembrudd. Passet utmerket, da var vi ferdige med turene våre! I kveld har det tordnet og lynt en del også.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.

Nyheter