Nyheter

Plassen i Splantzia er igjen full av bord og stoler,
 Den trinnvise åpningen av landet fortsetter etter lock down og nå er kafeer og restauranter åpne. Ikke alle har åpnet naturlig nok, men i byen er det meste åpnet. De første dagene var det litt folk, men så har det blåst og vært ganske surt i noen dager. Det tar seg nok opp etter som vi kommer ut i juni.


















Lekeparker er nå åpne for barn igjen, og de fryder seg. Skoleåret er forlenget til slutten av juni.
Museer og arkeologiske steder er også åpne, men nesten uten folk.
Neste trinn er åpning av helårs hotell, barnehager, førskole og barneskole på mandag. Det er det mange som gleder seg til, både voksne og barn!
Noen hotell vil nok åpne, men ikke alle, da det er lite gjester.






Fra 15.juni kan resten av hotellene åpne, uvisst hvilke hotell som har nok gjester til å åpne. Greske gjester vil komme i pinsehelgen og etter at skolene stenger, så først i juli vil det ta seg opp.
Det er forøvrig nesten helt øde i Stalos, Agia Marina og Platanias om dagen. jeg kjører gjennom med buss. Bare fem avganger om dagen, da det vanligvis er tre-fire i timen på denne tiden av året!
I dag er det offentliggjort en liste med 29 land som er ønsket velkommen inn i Hellas etter 15.juni, da landegrensen åpner for turister. Norge og Danmark er blant dem. Det hjelper jo lite når man ikke er anbefalt å reise ut av landet. Alle er spente, og mange redde for hva som skjer etter 1.juli da det åpnes for charterfly fra disse landene, hvis ønsket.
To nye tilfeller ble oppdaget her i byen etter over en måned uten noen nye tilfeller på Kreta. Ingen andre er smittet i familiene eller andre de hadde vært i kontakt med. Det går fint med dem.
Landet har i dag 5 nye tilfeller, en av dem kom med fly fra utlandet og testet positiv ved ankomst. Ingen døde av viruset i dag, 16 ligger på overvåkningen, 175 døde i alt og 2.909 tilfeller til sammen.

Kommentarer

  1. Det ser bra ut hos dokker, virka som Hellas har gjort lignende som Norge. Men vi må nok fremdeles hold oss i skinnet og ikke tru at alt e over. Vi satsa på Agia Marina/Platanias i 2021. God pinse.

    SvarSlett
  2. God morgen;
    Jeg vil ikke være lenge, jeg heter CORRINE BURIERE fra Belgia, 73 år gammel. Jeg kontakter deg for et humanitært prosjekt. Min nåværende fysiske situasjon tillater meg ikke å gjennomføre prosjektet jeg planlegger å gjøre. Jeg vil stille deg de økonomiske midlene til å gjøre det, fordi når vi dør, tar vi ikke noe materielt materiale. Jeg vil være glad for å få svar fra deg fordi jeg, for for oppmerksom før jeg tar denne avgjørelsen, har bedt mye til skaperen om å henvise meg til sønnen hans som kan utføre dette oppdraget.
    Bli med på min private e-postadresse for mer informasjon: corrineburiere@yahoo.fr

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.