Årets første Douliana-Almirida-Fres-tur

I Fres med Vangelis og Maria.
Etter nesten to uker med bronkitt og dårlig vær, kom jeg meg endelig ut av huset, og ut av byen uten å skulle undervise. Det var bestemt en tur på mandag med nesten hele Candia Hotel, men jeg måtte utsette turen til torsdag. Jeg var ikke i form på mandag. Så Dimitirs og jeg kjørte for hente dem, bare damer, i går morges. Vi fylte opp 9-seteren, og dro av gårde i strålende solskinn. Vi hadde fått med Else også, som ankom på mandag! Wibeke og Else var med i fjor også, og de andre var med til Halepa før jul. Med på turen var: Ann-May, Wibeke, Else, Kjerstin, Rannveig, Harriet og Mari.
Vi var enige om at valg av dag var det beste som kunne skjedd!
Vi kunne beundre de flotte kritthvite fjelltoppene hele veien bort til Douliana, ikke en sky på himmelen etter så mange dager med skyer.

















Med på turen ned til sjøen ble bare fem av de syv deltagerne, mens Else og Rannveig ble med bilen ned til Douliana.
Her ser du de glade turgåerne, som endelig kom seg ut på tur før vi startet å gå:
en katt dukket opp i bildet,
og så kom resten av familien,





Vi hadde en veldig fin tur gjennom landsbyen og ned til hulekirken. Litt glatt etter alt regnet, men det gikk fint.




















Det er så deilig å gå på denne stien hele året. Stille, grønt og vakkert.





















Vi nøt solen som varmet oss, de flotte fjelltoppene bak oss og den grønne naturen på turen ned mot Almirida.
Nesten nede traff vi på Rannveig som var på vei oppover, for å møte oss.
Nede ved stranda ventet Dimitirs og Else, og Wibeke og Ann-May fikk seg et bad,(jeg måtte stå over denne gangen) mens resten tok noe å drikke før vi kjørte mot Fres og lunsj hos Maria og Vangelis. Lånte bilder fra stranda.


Wibeke bader,

så vakkert!


Ann-May nyter,
Vel framme i Fres fikk vi nydelig mat som alltid, de har til og med fått en utmerkelse for den gode maten Maria lager!
Dimitris hjelper Vangelis med serveringen av damene!

vi sitter ved vedovnen,












En liten runde i landsbyen før vi satte nesen hjemover igjen, lykkelige, glade og mette.
sjelden snø på disse toppene,


huset i Fres hvor danskene bor 




bilen venter på damene,

siste farvel,

















Turene kommer til å gå som vanlig, dvs hvis noen melder seg på. Dessverre har GS bestemt å sette opp prisen for turen, til en pris jeg synes er altfor høy, noe jeg ikke kan gjøre noe med. Heretter kan dere gå inn på siden Faulous Crete og finne all info der. Melde dere på gjennom kontoret i år, enten med mail, telefon, personlig oppmøte eller on line. Jeg blir alltid med som guide! De har mange fine turer å velge mellom.
https://fabulouscrete.com/tour/douliana-almyrida-nature-walk/

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.