Hverdagsrapport


Hei igjen.
Dagene går med merkelig rytme. Etter all flyingen til leger og prøver, tenkte jeg at nå skulle jeg slappe av, bortsett fra de få timene jeg underviser. Men den gang ei.
I går morges mens jeg hadde  undervisning her hjemme med Stella, ringte det på døren. Det var noen arbeidere fra kommunen som trengte strøm til boret deres. de skulle legge inn vann i det huset de restaurerer rett ovenfor kjøkkendøren vår. Ingen var tilstede i huset, så de var kommet i en knipe. Jeg tok imot skjøteledningen deres gjennom vinduet i kjøkkendøren. Så fortsatte jeg undervisningen mens de boret hull i gata. I elleve tiden hørte vi et forferdelig bråk og roping, (hadde ny elev da). Vi sprang ut på kjøkkenet hvor vann, eller rettere sagt gjørme med stener sprutet inn gjennom det åpne vinduet! Lukk vinduet hylte de, innen jeg fikk dratt ut kontakten og i all vannspruten fikk gitt dem ledningen og lukket vinduet, var kjøkkenet, WC, stua og soverommet oppe fullt av vann. Fytte rakkern!! Jeg må innrømme at jeg fikk panikk, og ble litt redd. De hadde ved en feil laget hull i hovedledningen og innen de fikk stengt den fra kommunen, sto spruten ut i gata vår! Arbeiderne hjalp Jorgos med å tørke vekk vannet fra kjøkkenet, mens jeg fortsatte undervisningen. heldigvis underviser jeg i en vinterstue utenfor stuen. Vi fikk tak i to søte damer som gjorde rent så snart vi hadde fått vannet tilbake, og kommunen betaler de utgiftene vi hadde. Aldri så galt at det ikke er godt for noe som vi sier!
 Jeg tok ingen bilder, men du kan nok forestille deg situasjonen!!
Da klokka var 16, var vi atter en gang alene i huset, sjokkskadde og sliten. Men vi fikk jo et rent hus da, og ingenting ble særlig skadet heldigvis. I løpet av halvannet minutt rakk alt det vannet å komme inn og legge seg på alle flater på kjøkkenet! Oppe på soverommet sto vinduet åpent, og mine rene klær som hang på en stol, måtte vaskes igjen. Ja, ja sånn er livet, uforutsigbart.
I dag nyter jeg friheten, det rene huset og det fine været.
I går ble juletreet tent her i byen, men jeg hadde ikke noe energi til å delta, så bildene er fra avisen.
Med julenisser fra Santa Run, musikk og veldig mye folk ble juletreet tent her i byen også.
mye folk og musikk,

treet tent, et vakkert syn,
Ellers er Kristen og hennes mann klare for julemarked hjemme hos seg selv i Fres lørdag og søndag fra 11- 17. Hvis du befinner deg i området, er det verdt et besøk, både for å se deres flotte arbeider, kjøpe julegaver og besøke landsbyen. Bare reisen dit er verdt turen.
Noen bilder fra morgenturen rundt havna i dag.
lettskyet men varmt i dag,

fullt på kafeen som vanlig,

Jack i farta,

alltid like vakkert,

vakre farger,
Byen er full av skoleelever fra hele landet og Kypros som er på skoletur her den siste uken. Koselig med skoleklasser og ungdommer overalt.
skoleklasse på moloen i morges,
Et kjærkommet økonomisk pust for hotellene og byen gleder seg over disse besøkene.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Aprilsøndag i havna

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag