Colombo restaurant

Colombo Kitchen & Bar
I går kveld tok vi med Bjarne og Guri på restauranten Colombo nede i havneområdet i Hania. De er snart ferdige med innflytningen i sitt nye hjem, og fortjente en pause med god mat og stemning. Dette var vårt første besøk der, og vi var spente på stedet. Det ligger i parallellgata til Halidon, Eisodon rett nedefor Domkirken. Restauranten holder åpent fra torsdag til søndag fra klokken18.00, og har levende musikk på torsdager i vintermånedene.
Eisodon

























På denne torsdagskvelden var det levende musikk, og vi koste oss veldig. Maten var helt topp, mange gode smaker og spennende meny. Jorgos var superfornøyd, det var hans ide, så det var viktig for ham!
Bjarne og Jorgos, blide og fornøyde,


to flinke musikere,

Vi spiste to gode salater, en herlig ostepai, grillet kyllingfilet og kebab, og selvsagt delte vi på alt.
Når en moderne chef møter tradisjon, blir det spennende retter av det!
herlige retter,

lokal ostepai,

herlige salater,




















Stemningen var høy, og eieren selv sto for serveringen, han var veldig hyggelig og avslappet.
Nå må det jo sies at det var en stille kveld med levende musikk, jeg vet jo ikke om en får den samme opplevelsen på en travel sommerkveld.

gamle byorginaler på veggen,
Artemis fra GS Tours kom også med en stor vennegjeng, de var også superfornøyde!
Artemis og vennen hennes,
og resten av gjengen,
Ps. Jeg bestilte bord online, smart ide!
En bemerkning til mitt innlegg fra Nippos, og tavernaen der: En dansk kvinne kommenterte på en facebookgruppe, om min presentasjon. Jeg skriver jo at maten blir laget for de lokale, og hun misforsto det. Med det mener jeg altså at den er av god kvalitet og tradisjonell og derfor spiser de lokale der, ikke at turister ikke er velkomne! I motsetning til de spisestedene du finner på turiststeder, der maten lages for å tilfredstille turistene.  På disse stedene går grekere sjeldent.
Jeg anbefaler bare steder jeg selv besøker,og mitt barometer er om min mann, eller andre grekere er fornøyd med maten.
Bjarne og Guri med eieren,

Stille gater i området rundt, med noe julebelysning.
stille ved Starbucks,

Halidon,

på vei hjem.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.