Hyggelige kvelder.

På lørdag kveld tok Jorgos og jeg med oss hundene ned i havna en tur. Det vi ikke visste var at det hadde kommet et cruiseskip inn til havna.De skulle ha en pianokonsert for de ombord, der det hadde vært konsert med Oktava kvelden før, bak moskeen. Vi fikk med oss åpningen som du ser. Meget fine stoler bare for cruiseskipgjestene, og riktig flott åpning.
Cruiceskip i havna,

flott konsert bare for gjester fra skipet,

fin pianomusikk,

Etterpå tuslet vi rundt havna, og satte oss på Al Chanea som ligger ved siden av Marinamuseet i enden av havna. Her er utsikten super, stille hjørne for greske kafegjester for det meste.
mye folk i havna på en lørdagskveld,

min mann, "The Old man and the sea!"

noen skulle sitte på hest,


fra Al Chanea,

med sin flotte utsikt,
Pianomusikken var hørbar her også, og vi hygget oss veldig. Hundene satt ved bordet til det satte igang med fyrverkeri!! Til ære for cruiseskipet selvfølgelig, rett ovenfor oss på moloen. Da fikk Ektor fullstendig panikk og sprang hylene derifra!!! Vi samlet sammen og gikk etter ham. Jo, da her hadde en liten hund løpt forbi. Jeg sa at han går hjem, mine hunder løper alltid rett hjem.
på vei hjem.
Vi gikk hjem og etter fem minutter kom han, stakkars liten! Hadde vi bare visst....... men det gjorde vi ikke. En hund som er så redd for fyrverkerier tar du IKKE med til et fyrverkeri for å si det sånn!!
Søndag traff jeg fire hyggelige mennesker på en snartur innom Hania. Den ene var min eldste datteres fetter fra Risør, Terje. Det var mange år siden jeg og Jorgos hadde sett ham og vi ble veldig glade!! Han kom med sin kone Trine og et vennepar Hildegerd og Jan Magnar. Hildegerd har vært med på byvandring og hadde kontaktet meg på forhånd. Veldig hyggelig kveld. Her ser du hvor de bodde i Theotokopoulou gata øverst i havna. De leide et hus som heter Arhondissa. Veldig fornøyde.
et helt hus til fire, Terje, Trine, Hildegerd og Jan Magnar,
Det ble gjennforening med Jorgos i gården vår, og Terje fikk snakket med kusine Stine på Skype før vi gikk på den koselige tavernaen på hjørnet her ved kirken og koste oss med meze og drikke.
på tavernaen I avli ton thavmaton.
fetter og kusineprat på Skype,



































De dro videre og skal kjøre rundt på øya og se seg rundt og tenker å gå en del. De leier der de kommer og kommer innom her tilslutt. Smart opplegg og jeg tipper at de får en super tur. Det er første gang Terje og Turid er på Kreta, men de er vant til øyhopping fra før. Hildegerd er "reiseleder". Sånn kan det også gjøres, man MÅ ikke ha planlagt alt på forhånd, eller ha bestilt alle rom på nettet. Jeg har besøk av flere fra Risør om dagen, og nå sykler jeg ut til Nea Hora for å treffe dem. De skal være med på byvandring i morgen. Noen flere som kommer? Husk at vi går klokka 18 fra kontoret til GS Tours i Episkopou Chrisanthou 37, rett bak Domkirken i Halidon gata.
med Jorgos i gården vår,
deilige retter.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.