Formiddagstur i Koum Kapi.

Jeg må bare kommentere siste innlegg først,før vi jeg forteller om turen ned til Koum Kapi. Jeg tenkte lenge på å skrive noe lignende( info om livet her), men tenkte det var få som ville være interesserte. Da en norsk dame viste meg sin strømregning på 400 euro, tenkte jeg, ok nå må jeg advare!! Jeg har vanligvis rundt 500 lesere pr innlegg, noen ganger, som når jeg skriver om snø på Kreta, flyktningene i Middelhavet, gift med en greker, alfabetet osv kan tallene komme opp i 1500-2000 etter en stund. Dette innlegget kom opp i over 2000 iløpet av en dag!! Altså var det på tide og ingen dum tanke!! Jeg forstår at det er mange som planlegger/drømmer om å gjøre en forandring i livet, som å flytte sydover. For alle som av grunner som helseplager, depresjoner, utferdstrang eller bare rett og slett ønske om forandring, forelskelse eller kjærlighet, kan Hellas være løsningen, eller Spania. Ikke døm eller sett deg på din høye hest som noen gjør og sier at man ikke kan leve av sol eller at man ikke kan leve uten norske årstider. Norske årstider og mangel på ol kan føre til helseplager, og livet i Syd- Europa er så mye mer, mat, livsstil, kultur og musikk som varmer en frossen nordbo. Søk det livet du trenger for å ha en bedre hverdag.
Litt av min hverdag er lufteturer med hundene om formiddagene, vintersvømming og blogging. Her kommer dagens rapport fra turen, skrevet fra en duftene gård med sitronblomst og sjasminduft. hvor badetøyet henger til tørk.
sitrontre og sjasmin i blomst i gården,

badetøyet tørker,
Katerina og jeg går vanligvis en morgentur sammen nå som hun er arbeidsledig. Vi tuslet nedover mot Koum Kapi, bare noen minutters gange med de fire hundene våre. Jeg har jo to hanhunder og hun to tisper. Det er en strålende vindstille dag, og jeg hadde selvfølgelig badevesken med, og badedrakten på under. Nede på stranda var det stille og deilig. Katerina bader bare om sommeren, og satte seg til å vente i solen mens jeg fikk eg et deilig bad. Hundene løp rundt på stranda og lekte, svømte litt og hadde det topp. Bare et par andre vinterbadere i den andre enden av stranda.
andre hunder på tur også,
Katerina og Daisy,

flere hunder ble med oss på stranda,

stille på stranda,
På sånne fine dager er det en del ute på kafeene, på tur med hunden, på fisketur, sykkel eller bare spasertur. Bestemødre med babyer, pensjonister som spiller kort eller tavli, eller lærere som har pause og stikker ned fra skolene rett i nærheten for en kaffe og litt sol. Nå er det også oppusning overalt, maling, lakkering og fornyelse overalt. Våren er på vei!!
det males og gjøres klart til våren,
deilig med en stund i sola,

fisking på gang,

mange kafeer her nede.
Jeg blir så rolig av å se sjøen og horisonten. Vi har ikke sjøutsikt hjemmefra, men siden vi bor så nære, holder det for meg å stikke ned for et kort bad, eller luftetur og se sjøen. Enten det er stille som i dag eller bølgene står på.
Jeg har stekt fisk og spist, og nå skal jeg koke meg en kopp te og lese videre i "En sjøens helt." jeg leser den siste boka som jeg har lånt av Rune,"Blodige strender". Ha en fortsatt god dag.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.