Søndagsettermiddag i båthavna.


I dag hadde jeg planlagt å gå på tur i fjellene med fjellklubben, men jeg hadde en så ekstrem hodepine i hele går og i natt, så det var ikke aktuelt å stå opp klokka halv sju. Dessuten må man være i god form på en krevende topptur. Jeg ble i byen slappet av på sofaen med øynene lukkete nøt litt norsk nett tv og tok en dusj. mens jeg dusjet kom Katerina med lille Daisy, jeg hørte jo bjeffingen hennes godt da!! Vi gikk en fin tur i Irini ke Filias parken som jeg har skrevet om før du finner det i innlegget fra 26.01.
Hundene elsker denne parken.
Her var de i full gang med å rive ned plakater og rydde opp etter en todagers antikrigs arrangement. Jeg pleier alltid å delta, men iår hadde jeg ikke krefter. Dette er det studentene på høyskolen i Halepa som arrangerer.De har diskusjoner og musikk rundt krig og fred.
Rester etter antikrigs arrangement og blomstrende trær.
Parken har mange minner for oss to og hundene våre, hun bodde også i dette området engang, og vi møttes om sommerkveldene og søndagsformiddagene her med barn og hunder.Vi ble litt sentimentale og mintes min kjære hund Tommy.Han bare elsket denne parken.
Vi tenkte at vi skulle ta en tur ut og spise. Dette er noe vi aldri gjør sammen. Katerina jobber utrolig mye, tjener lite og underholder både sønnen i Aten og datteren her, så penger eller fritid har hun minimalt med. Hun er veldig stolt og vil ikke be om penger, men hun vasker hos meg av til om søndagene, og da betaler jeg henne. I dag vasket hun litt, så lot vi hundene våre være hjemme ,og gikk ut.Wow, hverken hunder ,mann eller barn!!Jorgos syntes det var greit at vi stakk av, og Melina hennes datter var hos faren.

Glossitses nederst i båthavna.

Vi gikk ned på Glossitses, her liker jeg meg godt. Fin restaurant, hyggelige folk,og god mat. Du kan også ofte finne utstillinger i annen etasje. I dag var det ingen utstilling,men mye folk og god stemning. Vi spiste litt salat, sopp og fava,deilig.
Deilig mat til to.

Fullt på søndag.


Du kan sitte oppe også.

En forfatter og en bokhandler planlegger bokslipp.

Her har de god hjemmelaget mat for enhver smak.

Halva og tsikoudia med regingen.
De har jo økologiske råvarer, så prisene er ikke på bunn, men det er heller ikke gourmet så dyrt er det ikke. Anbefales på det sterkeste. Altså, når du går utover forbi Neoria, de gamle båtbyggeriene, kommer du til den innerste delen av båthavna, og der mellom de kjente klassiske fisketavernaene, ligger Glossitses. Jeg skrev om båthavna den 6.11.
Apostolis nabotaverna, kjent for sin gode fisk.

Se etter denne tegningen,

På hjørnet ligger Antigoni fisketaverna, beste stedet å spise fisk.
Vi tuslet oppe på kanten av moloen, og ble så fascinert av bølgene og det turkise vannet, Filosoferte over hva det vil si å være mor innerst inne hjerteroten, hvor mye vi elsker barna våre, selvom de koster oss mye av slit og penger, så er de alt for oss. Vi har fulgt hverandres barn fra de var to-tre år, og er litt som familie da vet du. Dessuten måtte vi jo le litt av at vi ALDRI går på tur sammen uten hunder!! Litt kriminelt for oss å gå tur på moloen uten dem!! Deilig var det herlig frisk vind, flotte bølger, ingen bjeffing eller sur datter (Melina er 17, og supersur på mamma om dagen).
Frisk vind i dag.


Snøen smeltet mye de siste dagene med Afrikavind.

Flott utsiktspunkt der oppe!!
Katreina på moloen.
Ikke så dumt med en tur i havna og i parken istedet for fjellet!!Vi får ta det vi har, når det er det beste alternativet!!Håper de andre hadde en super tur i vinden på toppen!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.