Småprat




Jeg er i en periode hvor jeg går til leger og tar diverse prøver for å finne en årsak til fallene mine. Jeg går rundt i byen og landsbyen med en stav og føler meg plutselig gammel. Nå har jeg vært hos nevrolog og han har bestilt en haug med prøver, jeg har bestilt time her og der og sånn midt i mai skulle jeg ha et svar på disse prøvene. Dessuten skal jeg til hjertespesialist og ta flere prøver der. Jeg føler meg forvirret og litt nedtrykt, men den 2. april setter jeg meg på et Norwegianfly til Oslo og da skal jeg bare kose meg!!! Staven blir med til Norge så klart. Jeg blir i to uker og skal være hunde og kattevakt i den ene uken. 

Leo har vært hos dyrlegen og blitt kastrert. Her i landet er det nå en ny lov som sier at hunder og katter skal steriliseres. Jeg lovet at jeg skulle gjøre det med Leo etter hvert, da jeg overtok ham fra hundeshelteret. Loven blir nok neppe overholdt, men alle hunder skal være chippet, vaksinert og sterilisert/kastrert. Dette for å minske forekomsten av gatehunder/katter. Det vil jo hjelpe og jeg mener at det er nødvendig. Jorgos er mer negativ og motsetter seg å gjøre det med Cookie, men jeg får det nok til tror jeg. Alle kattene hos oss sterilisert/kastrert, sånn blir de roligere og det blir mindre løskatter her ute. Vår dyrlege her ute er med i kommunens steriliseringsprogram og steriliserer katter gratis, men ikke hunder.



 Nå går han med en sånn stor plastikk-krage, den er litt i veien, men han lar seg ikke merke så mye av den. I går var han litt sløv og prøvde å slikke seg på såret, men i dag er han helt ok. Det rare er at Cookie er usikker på den kragen og knurrer til ham! Men det er jo bare Leo sier jeg, men han er usikker. Nå går de turer hver for seg, enklere, men ikke så koselig for dem da. Legen sier at han bør gå med kragen i en uke. 








Her er Cookie og jeg på tur i landsbyen og vi treffer en hane med fire høner på tur. De hadde stukket av og var på ettermiddagstur: 












Her er noen bilder fra turen min til byen på tirsdag: 




Ha en fortsatt fin dag. Mandag er det forresten nasjonaldag her i landet, den kjente 25. mars og det øves på trommespill i alle skolegårder i Hania. Folk er glade for å få to langhelger etter hverandre.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Nyheter

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.