Småprat

 Nå er det noen dager siden jeg har skrevet, kanskje på tide med litt småprat fra meg? Vi nærmer oss slutten av måneden og går inn i årets siste. Her er det varmt for årstiden og lite regn. Olivenhøsten fortsetter som vanlig og det ser ut til å være et godt år. "Gullår" kaller de det. 

Jeg er i byen denne helgen til nå, siden Michelle er her enda, men i morgen drar vi ut. Jeg savner jo Uglehuset selvfølgelig! Her i byen koser jeg meg med lille Choco, som vokser seg stor. Jeg fikk jo vite at han ville bli en liten hund, men han vokser veldig fort, så jeg er usikker på hvor stor han blir. Ukjent mor og far, hvem vet? Uansett blir han en fin hund og han liker å gå på tur. 













Han er langbent og er blitt vant til turer rundt havna og ut på moloen. Der kan jeg slippe han fri og det elsker han selvfølgelig. Han vil hilse på alle vi treffer og liker å bli klappet og pratet til. En sånn liten tillitsfull valp vekker jo folks oppmerksomhet. her er noen bilder fra turer til fyret:


























I går var det Katerina-dagen og vi tok hundene med på kafe. Her er Katerina med Choco:

Vi gikk på en liten kafe i et smug nedenfor Domkirken, Sketi Glika Σκέτη Γλύκα, hvor de har veldig gode kaker og bare det, pluss drikke. Den anbefales!

I mitt nabolag her i Splantzia Σπλάντζια har vi den lille kirken, Agia Ekaterini Άγια Αικατερίνη, egentlig heter de Ekaterina, alle de som kaller seg Katerina! Det var kveldsmesse med høyttalere og kirkeklokker på torsdag kveld, og morgenmesse fredag. Litt irriterende med disse høyttalerne når messen varer i timesvis! Kirken er så liten at folk sitter utenfor.


 Noen nyheter om båten med immigranter i Paliohora Παλιόχωρα. 7 personer er arrestert for menneskesmugling og her er funnene om bord: 


De tok mellom 3 og 4000 euro pr. person, og det viser seg at de var 483 ombord, med smuglerne! 336 menn, 10 kvinner, 128 mindreårige gutter og 9 mindreårige jenter. Kvinner og barn var jo tilbudt opphold på land, men de ville heller være sammen med familien.  Triste saker. De er ombord i ferjen Samaria som ligger i Paliohora  enda. Røde Kors kommer hver dag og hjelper.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.