Søndagstur



I går hadde jeg bestemt meg for å gå en litt ny vei i en rute jeg går av og til. Jeg kikket på kartet før jeg dro og bestemte meg for å prøve å gå utenfor bilveien fra Kondomari Κοντομαρί til Xirokampi Ξηροκάμπι.

Jeg tok av en sidevei nederst i landsbyen og fant en av disse fine veiene, som går mellom olivenlundene og ikke står på kartet. Selv ikke på Googlemaps kan man finne disse veiene. Jeg visste hvor jeg var og hvor jeg skulle, og fikk en flott opplevelse. Her er noen bilder fra disse veiene:



















Så fant jeg tilbake til bilveien, den jeg kjenner godt fra før. Xirokambi med trykk på a-en, er en bitteliten landsby som du er ute av på et blunk. Det er flott utsikt der oppe til fjellene og ned til sjøen og de omkringliggende landsbyene. Oliventrær så langt man kan se.





























Jeg stoppet for en matpause i parken i enden av landsbyen, der liker jeg å ta en pause.













Så går det nedover til neste landsby, Kiliada, Κοιλιάδα, som betyr dal. Dette er jo også en liten landsby, hakket større enn Xirokambi. 
















Det begynte å mørkne da jeg var på vei hjem. Bortsett fra bjørnebær og fiken jeg spiste underveis, er dette dagens fangst, johannesbrød og pære fra et villpæretre.






Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Hjemme igjen.

Spilia

Nyheter

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.