Augustkveld i Hania

 




August ender i dag, en varm og fin måned. En måned med mange turister fra hele verden, som kommer til øya og nyter livet her noen dager eller uker. De siste dagene har jeg vært i byen og tatt meg en kveldstur. Dagen hadde vært varm, med vindstille vær og temperaturer opptil 33 midt på dagen. 

Jeg tuslet ned til moloen, og tok meg en tur ut til fyret, jeg var ikke alene! Solnedgangen trekker alltid mye folk til moloen og havna. Alle har mobilene klare til det beste bildet. Ute på moloen var det litt vind og deilig temperatur.












Innover i havna var det mye folk ute og gikk, både lokale og gjester.






Jeg tok en runde i de smale gatene i det jødiske kvarteret.










Det var en spesiell kveld kalt λευκή νύχτα hvit natt, som byens handelsstand arrangerte.


Butikkene var åpne til 23 og det var musikk overalt, med DJ-er som spilte hele kvelden. I gågatene var det mer folk og litt dansing også, både av barn og voksne.




Byens befolkning var ute og tuslet og det virket som folk var glade og fornøyde. Det er første gang noe sånt blir arrangert her i byen. Ikke alle butikkeiere var like glade for enten selv å jobbe hele dagen til 23, eller å betale overtid de siste timene.  








Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.