På moloen

I går var det jo skjærtorsdag i resten av Europa, eller katolsk påske som de sier her( irriterer meg dette, er jo protestantisk også da!), mens her var det vanlig hverdag. Det syntes på moloen at noen hadde ferie.
Helt ute ved fyret,
Jeg gikk en tur på morgenen etter en natts skikkelig regn skur. Det blåste kraftig og Ektor ble morvillig med helt ut. Han stopper helst ved trappene i begynnelsen han, blitt lat på sine gamle dager. Fjellene lå dekket i et grått skydekke, og solen skinte på fyret.
fjellene lå  skydekkete,
Det var jo lenge siden vi hadde vært helt ute. En del turister tuslet utover, og de nøt solen, det var tydelig!
en del turister på moloen,

det blåste kraftig,
havnekatt,





















Jeg måtte hjem til undervisning, og Ektor la seg fornøyd til å sove. Takk for turen, men nå gidder jeg ikke lee på øyelokket en gang tenkte han nok.
Senere da jeg hadde spist og satt ute i gården, kom Katerina forbi med begge hundene, hun skulle ut til fyret, om vi ville være med? Litt morsomt da! Ektor lå helt urørlig på puten sin. Ikke meg takk, jeg blir ikke med!



Vi tok med Jack, som alltid er glad for en tur.
Rett utenfor her, møtte vi katten til Katerina, Ribo, og litt lenger bort en annen nabokatt.
Ribo,


flott rosebusk i nabolaget,

på vei,

















Vi tok turen ned i båthavna, og ut på moloen. Nå hadde det klarnet opp, og fjellene lå i solen, med nysnø!!


De siste ukers afrikavind, hadde smeltet det meste av vinterens snø, men natt til torsdag, falt nedbøren altså som snø i fjellene.


                                                                           
Det ser jo flott ut da!

















Flere skoler fra hele landet er på skoletur her i byen, og mange av dem var på moloen da vi gikk der, for andre gang.
tre hunder på tur på moloen,

flott utsikt i solen,

vi tok en pause ytterst ute.
Mocca og Jack badet litt og koste seg på turen. Daisy er 15 år, bitteliten og trenger å bli båret litt av og til.
Daisy
Alt i alt er jeg meget fornøyd med begge turene. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Kathara Deftera i Nea Hora

Siste dagene i mars

Småprat

Spilia

Nyheter

Hippiene på Matala stranda.

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Nyheter

25.mars gresk nasjonaldag