Januar i Agi Apostoli

Jeg har fått opp energien ett hakk, men noen store sprell gjør jeg ikke om dagen. Går til legen og blir sjekket, tar medisinen, følger dietten og tar alle andre hjelpemidler. Smertene er mindre og jeg håper. MEN jeg orker ikke sitte hjemme!!
I går var det en strålende dag, i dag også forresten, og Jorgos kjørte oss ut til stranda.
Jeg må være 100% ærlig, jeg svømte ikke akkurat i den kalde sjøen!! Det er nede i 7 grader om natten og det har vært mye vind, så vannet er kaldt. 15 grader i skyggen, og omtrent det samme i vannet tipper jeg. Jeg elsker det, og det for meg til å føle at jeg lever.
kaldt rent vann,
Ingen andre på denne Iguana stranda som vi kaller den på denne mandag morgenen. Noen andre badet, men ikke mange. Luften er klar og ren, solen varmer og de Hvite fjellene glitrer. Det er fullt av anemoner og andre blomster kommer så smått om senn.

alle vil bade!

Når jeg ikke kommer meg opp i høyden, i fjellene og i ravinene, er dette mer enn bra nok for meg.
En tom strand, horisont, blå sjø, blå himmel, fred i sjel og sinn.












Vi tok en runde rundt neset til neste strand. Jeg plukket blomster og hundene koste seg. Vi møtte andre hunder med eiere, turgåere, blomster og hortaplukkere. Horta, spiselig ugress kan man si.
fjellene ligger der og glitrer,

fin turvei,


ikke gå så fort da!

snart fremme ved neste strand,


Jack er alltid foran,


min favoritt
Det gikk i sneglefart og passet Ektor bra, han er blitt ekstremt treg.


















På den lille kafeen her er det alltid folk når det ikke regner. Koselig sted å møtes for en kaffe eller øl.
fint sted enkelt med herlig hele året,

















Bortsett fra minnene, følelsen av det kalde badet, solen mot huden og duftene av pinjetrærne, så har jeg jo denne buketten da!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Småprat

Søndagstur med Platanias kommune.

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Elefterna- Margarites

Kathara Deftera i Nea Hora

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Lørdagstur med norske seilere.