Siste dagene i november

Vi har hatt en varm og forholdsvis tørr november. Hele høsten har vært sånn. November kan være en tøff måned, men i år har det altså ikke vært så ille. Jeg bader så mye jeg kan, og sjøen er deilig enda.
Jorgos og jeg lever rolige liv nå på denne tiden av året, og jeg er inn i min 5. uke med diett. Jeg har et opplegg jeg følger som jeg fikk av en kostholdsekspert jeg gikk til for 7 år siden. Hadde tatt på noen kilo, jeg liker ikke at livvidden blir for stor og at klærne begynner å stramme. Har dårlig rygg og knær og en lettere kropp hjelper på plagene. Jeg må ærlig innrømme at jeg ble inspiret av storesøster Gro, som hadde tatt av 20 kilo og blitt så tynn siden sist jeg så henne i påsken.
 Jeg spiser en skive brød til frokost, en kiwi i 12 tiden, til middag, linser,grønne bønner, to ganger i uken fisk, kylling og oksekjøtt i helgen og salat hver dag. Fruktsalat på ettermiddagen, og en youghurt med havregryn til kvelds. Jeg drikker vann og te uten sukker og er aldri sulten!
Middagsmenyen varierer hver dag og hver uke, og jeg har tatt av 5 kilo til nå. Jeg savner ikke kaker, is ,sjokolade og vin enda. Frukten er jo søt og jeg bruker kanel og noen rosiner oppi. Alt lokalt dyrket og knasende godt!! Jeg fortsetter frem til jul, så får jeg være forsiktig, men kose meg med god mat.
Og så går jeg som før nevnt lange turer hver dag. Havna er full av folk i disse fine dagene, byens befolkning trekker dit for en kaffe og en tur hele året vet du. Søndag gikk vi i kø!!!
noen bilder fra gårsdagens tur.

skyer over åsene og fjellene,



Nå er værutsiktene ganske dårlige utover, med regn, torden, stormvind og lave temperaturer. På den andre siden har vi hørt dette en stund nå, men nede i byen har været vært bra.
mørke skyer over Neoria,


på muren,

litt snø kan skimtes i fjellene,

domkirken pyntet og med mye folk,
I nord snør det kraftig og i Aten var det så mye regn og vind at fly ikke kunne lande i går kveld. Flere fly landet her og dro vider i dag tidlig.
bildet er fra Nord-Hellas.
Det er ventet store nedbørsmengder her og snø i fjellene.
To av mine elever tar norsk eksamen i Tromsø denne uken, og er følger spent med!!! Håper det går bra med dem både til muntlig og skriftlig eksamen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.

Kathara Deftera i Nea Hora