Bonusblogg,på tur med svenske foreningen.

Ja,jeg vet jeg sa det ble siste bloggen på en stund, men..... Jeg fikk altså en spesialbestilling på byvandring,og ingen byvandring uten blogg. Må jo reklamere,informere om de driftige og flinke svenskene som har en forening som de har holdt levende i tretti år!!Den var i full drift da jeg kom til byen,og vi var med på en del av deres arrangementer da. De ville altså ha en egen tur,og jeg smatt den inn i går kveld.
Vi er oppe på muren ved vestre vollgrav,

mange medlemmer møtte opp,
Vi var heldige at den voldsomme varmen vi hadde tirsdag kveld hadde gitt seg,og vi hadde en fin runde. Morsomt å gå med folk som kjenner byen og bor her,men de hadde ikke vært der vi gikk!! Bare så dere vet det,vi går i deler av byen du ikke selv tenker på å dra. Hvem som helst kan be om byvandring gjennom vinterhalvåret.
inne i kirken ved San Salvatore bastionen,

ytterste del av muren, Anita kjenner jeg siden 1988,

fin utsikt her oppefra,
I går hadde vi med femårige Nova, årets yngste deltager som er her på ferie med pappa hos farmor og farfar!!Hun var veldig flink og holdt ut helt til slutt!!
Nova 5 år,
Her kommer navnene på deltagerene,minus en dame som gikk tidligere.
Anita,Gunill,Yngve,Aase(norsk medlem,har hus i Plaka),Ann-Lisette,Berit,Birgitta,Per,Ingegjerd ,Anita(nr.2),Bjørn,Nicklas,Nova 5 år,Arja(finsk medlem),Ingegerd S og Hasse.
Takk alle sammen for fin tur!!!
Vi spiste på Ydragogio som ligger ved kirken i Splantzia,

Informasjon om foreningen som er åpen for alle som snakker svensk,eller har tilknytning til Sverige,eller forstår svensk :  http://www.svenskarichania.com/.
Kofferten er pakket,og jeg drar snart,ha det bra.
mange dyre elskere med i går og vi beundret disse.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.