Flere tanker fra gården og morgenbad i Koum Kapi.

Da er vi snart inne i juni du,jeg synes at denne våren har godt veldig fort.Jeg sitter i gården min leser og ser på plantene som vokser,og blomster som blomstrer ,avblomstrer og nye dukker opp. Dette gir meg en enorm glede og jeg tenker ofte tilbake på hvordan gården var da vi flyttet inn for litt over tre år siden. Jeg synes selv at forskjellen er ganske stor. Bare se på bildene!!
Februar 2011,bare den gule rosen.

Bedet i dag.

Gården blir liten med en Harley i den!!!
Det store grønne treet som vokser utover hele gården og har oransje blomster dukket plutselig opp av jorda. Vi husket jo at tante Dimitra hadde ett sånt tre utenfor huset som tok fullstendig over. Min svigermor kuttet det ned da Dimitra døde for 11 år siden.I alle disse årene har denne planten altså krøpet fram under sementen til den til slutt fant åpen jord i forfjor vinter,og kunne vokse i friluft!! Den har vokst seg gedigen,må kuttes til hele tiden og har flotte blomsterklaser fulle av bier.


Ja det er en sann fryd å følge dette treets vekst. vi har jo også fått oss en liten edens hage som enkelte som kommer innom til oss sier.Vi har også masse mynte som dukker opp hvert vinter etter svigermor, forskjellige spiselige grønne vekster som hun hadde i hagen,og en flott gul rose som er eldgammel.Resten planter jeg smått om senn. Kjempeliten,men trivelig liten oase er det blitt. Hvor liten plass vi har ser du særlig når min kjære mann har parkert doningen sin inne i gården!!!
I dag reiste Michelle hjem med Ryans morgenfly til Aten,og vi er alene igjen. Jeg tok meg et tidlig morgenbad idag,og det var varmt,overskyet men vindstille da. Senere begynte det å regne,og det har det gjort siden. Varmt sommer regn vel og merke,men regn på tross av det. ikke det vi ønsker oss i slutten av mai,men sånn er det. Massevis av rastløse misfornøyde turister rundt omkring i dag.Ellers er det tydelig at sommeren er rett rundt hjørnet.
Litt kø kan bussen forårsake.
Sightseeingbussen og en hestedrosje kjørte forbi mens jeg var nede i badetrappa. Bussen laget litt kaos med lang kø til Hania å være. Fin tur de har.Og endel turister rusler rundt med kart og mobiler eller fotoapparat.
En tidlig morgenbader.

Helt vindstille og fint,

Andre bader på den lille stranda.

Turister og lokale nyter livet.



Klart vann,med små fisk,

og deilig sandbunn.
 Det er så utrolig klart og fint vann her nede i Koum Kapi, du ser fisk og nyter det rene vannet og den deilige sandbunnen. Rene luksusen sier jeg da!!Ekstra deilig å svømme når det er helt vindstille da!! Koum Kapi er vi innom under byvandringen forresten. Jeg stiller i morgen fredag som vanlig 18.30 utenfor busstasjonen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Spilia

Nyheter

Hjemme igjen.

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.