Vinter i byen

 


Som før fortalt, så har vi hatt varmt, tørt vær og vi hadde ikke sett snø på fjelltoppene i vinter. Unormalt og dermed ikke så bra som det kan høres ut. Det har vært mangel på regn. I de siste dagene har det vært regn og kaldere, med kald nordavind. I går kunne vi se snøhvite fjell!





Endelig! Det var opphold og ble en solfylt dag etter hvert og jeg tok en tur ut til fyret i 16-tiden. Da var det strålende sol og varmt i solen, særlig der ute på moloen. Det var en kontrast vi er vant til her i januar: Snøkledde fjell, men varmt i solen. Det var ikke bare jeg som var ute på tur, og noen nøt solen på benkene ved fyret:

I natt har det regnet, og temperaturen ligger på rundt 12 grader. Vinden har løyet og ferjen går igjen til og fra Pireus, og det føles ikke så kaldt i dag. Jeg rakk en formiddagstur med Leo rundt i Gamlebyen før det begynte å regne igjen. 








Nå bøtter det ned og er en velsignelse egentlig. Det kommer til å falle mye snø på toppene. Her er dagens bilde fra fjellklubben EOS sin hytte over Omalos, Kallergi med årets første snø:










Jeg og Leo tar en tur til Maleme i dag, selv om det bare er meldt regn, skal vi kose oss ved ovnen sammen med Cookie. Her hjemme rydder jeg vekk meg selv, så det skal bli plass til en baby med alt dens pikk og pakk og mor og far, vet ikke riktig når de kommer, men de kommer. På søndag kommer det en og hjelper meg med rengjøringen av huset. 

God helg fra Kreta.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Til minne om Bjørn.

Nyheter

Hjemme igjen.

Aprilsøndag i havna

Spilia

Lafonisios dromos

Siste dagene i mars

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.

Småprat