Turer i det grønne

 


Denne helgen har jeg riktig kost meg med turer i Maleme. Været var helt topp, ikke så mye sol, men vindstille og fin temperatur, rundt 17 grader. Fredag og lørdag var Choco med på tur, her er noen bilder:






 








Han koser seg både på stranda og i olivenlundene.

Søndag fikk jeg Jorgos til å kjøre meg til en for meg ny landsby, Vrisses Βρύσσες. Det finnes en Vrisses på vei mot Sfakia Σφακιά, men det er ikke den. Vrisses betyr vannkraner, eller kilder. Altså steder med mye vann. Jorgos kjørte til byen med Choco og satte meg av på torget først.






Jeg hadde sett på kartet at det var dårlig med veier til neste landsby, Modi Μόδι, så jeg planla å bare gå i riktig retning uansett. Ut av landsbyen, gjennom trange veier og så inn i appelsinlunder uten vei. Men jeg fant en kjerrevei og kom meg opp på veien mot Modi.


 








Appelsiner, sitroner, mandariner og grapefrukt overalt! Herlig område og helt stille og frisk luft med fuglesang. Jeg tok pause i solen i en grapefruktlund faktisk.

sitroner

mandariner

grapefrukttre,

grapefrukt
























Gjennom Modi og strake veien mot Maleme. Den kan jeg nå, har gått den en del ganger.





Jeg håper du hadde glede av bildene. Ha en fin uke, καλή εβδομάδα.

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Nyheter

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.