Nyheter

 


I går fikk vi oss ny hund! Jeg har jo lengtet etter en hund siden Jack døde i vår, men vi har hatt kattunger, barn og barnebarn på besøk, Dexter i to måneder og det passet ikke. Dessuten hadde jeg bestemt meg for en liten hundetype og jeg har sett etter noe som jeg ville falle for. Etter at Tonia og Snø reiste ble det jo litt tomt i huset i Splantzia. Så dukket det opp et bilde på en dyreverngruppe på Facebook om fem små valper som noen hadde forlatt på et jorde. 


Jeg smeltet fullstendig og bestemte meg der og da for at jeg ville ha en av dem. Dette var onsdag kveld. Jeg likte den mørkebrune best. I går fikk jeg et nummer å ringe og fikk beskjed om å møte opp hos en dyrlege og overta en valp! Jeg fortalte Jorgos at vi skulle hente valpen klokken 19.30 og han bare lo. Du er full av overraskelser sa han bare. Han bor jo ute i Maleme enda med Chanel og de små. Så kjørte vi ut til Maleme på dagen og dro til dyrlegen som avtalt. Jeg fikk den valpen jeg ville ha, den mørkebrune. Han heter Choco og er veldig søt og kosete. Alle valpene ble gitt bort og alle var like søte. De fikk microchip, vaksine og ormemiddel og helsebok selvfølgelig. Vi måtte betale for vaksine og micro chip for å få med oss en valp. Godt å redde en hund og få ønsket sitt oppfylt samtidig! Tenker dette blir bra jeg.













 Vi er i Maleme, og han har vært ute i gården i hele dag. Været var strålende i dag og han gikk på oppdagelsesferd. Kattene er nysgjerrige på ham, men lar han være. Han er veldig liten kanskje bare 45 dager og trenger masse kos og søvn. Det blir en stund til denne krabaten kan bli med på turene mine. I morges løp han rundt over alt og pep, han lette nok etter søsknene sine tenker jeg.

ble litt sliten og sovnet i gården,



valp og kattunge side om side,











Så da er et nytt kapittel startet. Vår sjette hund. Men han er min og mitt ansvar, Jorgos er den store kattemannen, mens jeg trengte en hund igjen. Men du vet, han elsker alle dyr, uansett!

Ellers er det stille før stormen, dvs. det er fantastisk vær, vindstille, sol og varmt, men uvær er visst på vei. Det kommer innover landet fra i morgen, men til Kreta først natt til søndag. Vi håper at det blir mindre nedbørsmengder denne gangen. Regn, vind og tordenvær er meldt og synkende temperaturer.

jeg synes nesten at jeg må skrive om en ulykke som skjedde ved Agia Fotia Άγια Φωτιά stranda ved Ierapetra Ιεράπετρα. En stor sten løsnet fra fjellet over stranda og falt på et hus med rom til leie. Det traff den borterste leiligheten der en familie på tre leide den natten. Det startet et jordskred midt på natten og en kvinne på 47 år fra Slovenia døde. Sønnen hennes på 8 ble reddet ut av ruinene, mens faren kom seg ut og slapp med skrekken, sorg og sjokk. Så utrolig at sånt skjer. Det er blitt en stor sak. Skulle det vært bygget der, ble det gjort en feil? Hvem har skylden? Eller er det bare sånt som skjer? Tragisk uansett.




Turistsesongen er på hell, stengte hoteller, mindre turister i byen, stille i Maleme, men cruiseskip ankommer daglig Souda og fyller opp byen med folk noen timer nesten hver dag. De kjøper jo ingenting, men de går jo rundt i havna. 

Her er bilder fra stranda her i dag:






God helg!


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Nyheter

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.