Novemberlørdagskveld i byen


 Her er en hilsen til dere som tror at Kreta stenger ned i november, det gjør den ikke! Ja, turiststeder som Platanias Πλατανίας og Agia Marina Άγια Μαρίνα er jo mye stillere og mørkere nå,( selv om det bor folk der også, og det er åpne steder der også) men byene lever sitt eget liv. Her i byen liker byens befolkning å ta en tur i havna og Gamlebyen Παλιά Πόλη på kveldstid på en lørdag, uansett årstid. Det er jo sjelden at jeg er i byen på en lørdagskveld, men nå var jeg altså det og tenkte å ta noen bilder. Jeg gikk rett og slett en runde og fotograferte. Skriver man blogg, er det jo bare å komme seg ut og ta bilder. Her er noen bilder fra Splantzia Σπλάντζια og Koum Kapi Κούμ Καπί:






Så rundet jeg hjørnet mot havneområdet og det satt folk ute og spiste, men her i enden av havna, ved moloen var det stille. Jeg gikk tidlig etter gresk standard, de liker å gå ut og spise etter ni en gang, her klokka åtte.




















Lenger borte er det kafeer og utesteder og der var det mye folk, som alltid:





Noen bilder fra havneområdet:


















Det var en fin kveld, uten vind og fin temperatur, fint å sitte ute og fint å gå tur. 










Jeg tok et smug opp til Domkirken Μητρόπολη der et bryllup var på gang, enten var seremonien over eller ikke begynt enda:








Halidon Χάλιδων var full av folk som var på vei ned i havna eller på vei hjemover:



I Splantzia har vi den fine trange gata med minareten som heter Hatzimihali Giannari  Χατζιμιχάλη Γιάνναρη og her er det fullt av spisesteder som åpner etter seks. Noen inntrykk herfra: 




















På The Well of the Turk, Το Πηγάδι του Τούρκου, var det åpnet, men stille såpass tidlig. 

Jeg håper du koste deg med bildene og får en fin søndag. Καλή Κυριακή.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Nyheter

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.