Midt i mai

Her kommer en liten rapport med bilder fra de siste dagene. Jeg vet at det er lenge siden jeg har skrevet noe her i bloggen og noen lurer nok på hvorfor. Jeg dro av gårde til Maleme på fredag uten laptopen som jeg skriver bloggen på. Jeg visste at jeg ikke hadde tid til å skrive noe. Her er bilder fra turen min langs stranda på fredag kveld: 


et par sauer hadde tatt seg en tur....

kapersblomster,



















Torgeir, Grete og Line dro på lørdag og da kom Tina og Morten ned. De bor i Uglehuset og nyter stillheten, friheten og blomsterduft i gården. Hjemme i Oslo bor de i en trang leilighet med en liten balkong og mye støy i nabolaget. Jeg var der til i går. Lørdag kveld spiste vi på den lokale tavernen Perasma, der har de god mat med greske smaker, god service og atmosfære. 




Tina og jeg fikk oss et bad på årets varmeste dag hittil opp til 25 grader, etterpå fikk vi med Morten en tur til den tyske krigsgravlunden. 









 Jorgos kom innom og vi kjørte bort til Kolimbari en tur på ettermiddagen. 



 














Her er noen bilder fra en tur i Gamlebyen:























Det er like varmt i dag og det var mange som badet nede i badetrappen. Det var nesten vindstille og første gang jeg har sett turister bade der. 
Det er meldt varmt vær de neste dagene, det kjølige luftdraget er borte for øyeblikket.
Et dronebilde av Agora i dag helt til slutt, taket er helt borte nå:

God 17.mai til alle nordmenn, jeg feirer ikke så lenge jeg ikke er i Norge på dagen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Spilia

Hjemme igjen.

Nyheter

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.