Søndagstur rundt Maleme

 Endelig en søndag hvor både været og min egen helse spilte på lag og jeg fikk meg en etterlengtet tur i området. Jeg startet dagen med en liten morgentur med Jack. Han har det bedre her i Maleme enn i Splantzia, så vi dro ut på fredag. Han har det litt bedre etter kuren, men har ikke matlyst og kaster opp. Vi lar han gå små turer der han liker å gå, være ute i gården, så han får tisset, og prøver å få i ham mat. Vi tar en dag av gangen og så får vi se hvordan det går. Tusen takk for alle vennlige hilsener og oppmuntringer etter forrige innlegg.












Jeg fikk meg et formiddagsbad, og så dro jeg på tur alene, uten Jack. Han pleide jo alltid å være med og holde meg med selskap, men jeg får venne meg til å gå alene heretter. Her er de første bildene fra turen ut av Maleme, Μάλεμε:

nesten modne oliven,

bikuber,




nyplantede avokadotrær,

frittgående hane,


Jeg følger en fin kjerrevei oppover til nærmeste landsby, Xamoudohori, Ξαμουδοχώρι.










                                                                                                                                                                                                                                                                                                               









 Her var det flere steder samling av biler og mennesker til søndag i landsbyen :


















Etterpå tuslet jeg videre mot neste landsby Kiparissos, Κυπάρισσος. Her traff jeg på to hunder som fulgte meg et stykke på vei, veldig hyggelig da, som de tenkte "hun der trenger nok hundeselskap"!: 














Etter det er det strake landeveien tilbake til Maleme, gjennom Kondomari, Κοντομαρί:














Jeg så bare noen som plukket oliven en gang, i nærheten av Kondomari, og nesten hjemme lastet de appelsiner fra en appelsinlund i nabolaget.



Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Nyheter

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.