Byvandring

Åse, Eva og May på muren,
Siste vandringen i denne omgangen er over. Vi hadde en trivelig vandring med tre venninner, Eva, May og Åse. Eva var med på Halepatur for 10 dager siden, og hadde fått venninnene med. Vi startet ut fra kontoret og tok domkirken og den katolske kirken og synagogen. Spennende å besøke forskjellige religiøse gudshus etter hverandre.
i den katolske kirken,

og synagogen,
Etter en runde i det jødiske kvarter, gikk vi opp på bymuren. Det var en flott og vindstille kveld, og utsikten som vanlig, upåklagelig.



Det var kattemating og fullt opp med katter ved matstasjonen deres.
I Porto Colombo var det bryllupsfotografering, og vi fikk jo også tatt vårt bilde her!!


I havna møtte vi min venn Irene, som gjerne ville bli med på taverna etterpå. Vi avtalte å møte henne i Splantzia etter vandringen.
Oppe på Kastelli beundret damene den minoiske utgravningen og utsikten der oppefra!


Vi lot Åse gå opp til Splantzia på egenhånd siden hun var sliten, og Eva, May og jeg tok runden om de antikke offentlige toalettene der moloen starter, Koum Kapi og Splanztia.


 

Vi spiste som vanlig på Bourbous, og damene var veldig fornøyde, både med maten, stemningen, serveringen, selskapet og prisen!!
Nå er kofferten pakket, billetten skrevet ut, og jeg reiser i morgen. Jeg skal innom København noen timer, før jeg flyr til Oslo.Gleder meg til å gjense denne byen!
I Oslo venter det oss en stor jobb med tømming av barndomshjemmet og flytting, fester og kos medbarn, barnebarn og venner! Jeg er klar og gleder meg! God sommer, så høres vi midten av juli,og ny vandring blir den 12.juli.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Spilia

Nyheter

Hjemme igjen.

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.