Dagens rapport, med tur på stranda.

Kattene venter på frokost.
I går kveld var jeg på kino med Katerina,vi så "Saving mister Banks".Filmen om Walt Disney som prøver å overtale P.L.Travers til gi ham rettighetene til filmen om Mary Poppins. Med Tom Hanks som Walt Disney og Emma Thomsen som Mrs Travers.Utrolig bra film, sann historie. Vi gikk på Ellinis som ligger 5 minutter fra oss,altså midt i sentrum, ved inngangen til Kipos . Her er det fem fine kinosaler og bra filmer. Hania har to andre kinoer også.
Ja så er det en ny dag igjen. Samme rutine, kattemating,te og litt lesning og så tur med hundene. Hvorfor skrev jeg om Jack som blir kåret til Hanias lateste hund her om dagen? Jeg tror noen må ha minnet ham på det, for nå er det igang igjen, han vil ikke på tur! Utrolig hund du! I tre dager nå nekter han å komme når jeg roper.Han vet godt at vi skal ut,og gjemmer seg under stuebordet, derfra gir han beskjed: Nei, takk jeg blir ikke med.
Hva sier du,skal vi på tur i dag også?
Jeg er så lei av å rope på ham, og mase og be, så idag tenkte jeg: Ok er det sånn du har tenkt det? Da går vi, og lar ham bli her mens vi henter Daisy, så kikker vi inn og ser hva han sier da. Så jeg gikk med Ektor i bånd bort til døra til Katerina for å hente Daisy.

Hun hørte oss på utsiden ,og ventet spent,men jeg fikk ikke nøkkelen rundt, hva skjer her tenkte jeg.Det var bare at jeg hadde tatt feil nøkler med meg ut!!Så var det å gå hjem, finne riktige nøkler ta med en betuttet Jack som trodde det hadde klikket for meg, og hente en desperat Daisy!!Snakk om å forstyrre rutinen!!Hun trodde vi lurte henne og ikke skulle la henne bli med!! Så ble det tur på alle allikevel.
Tris Ierarhes.
I dag var byen full av barn og unge da det ikke var skole. Hvorfor ikke? Helgen dag selvfølgelig! De tre hellige leder, Tris Ierarhes. De var den kristne kirkes ledere i det første århundre. Grigoris,Vasilis og Jannis tre biskoper som ble martyrer og etterpå helgener. De er satt til å beskytte skole og undervisning!!!Dermed fridag for all undervisning i dag. Det hadde ikke jeg fått med meg, så jeg under viser på fullt!!
Klokka tre er det mat.William spiser inne, han får spesialfor.


De andre spiser ute av hver sin skål.
Når klokka blir tre er det full rulle med bjeffing og mjauing, klokka tre er det mating i dyrehagen vår. Da er det mageklokka til Jack som sier ifra. Dermed er hele gjengen igang med å rope på sitt vis på mat.For ett leven!!!Alle sitter klare hvert på sitt sted, og inntar maten med stor iver.
Jack og Ektor får hundemat inne.
 Ektor helt manisk når det gjelder mat.Han har jo vært igjennom både å være løshund og å bo med hundrer av andre og slåss om maten,så han glemmer aldri.Han og tror hver dag at hvis han ikke kaster seg over maten, så får han ikke.
Jorgos har begynt å gå ute i parken i Agios Apostolous.
Utsikten til Kalamaki.
I dag ville jeg bli med Jorgos ut til Agios Apostolous , han har begynt å gå der ute heldigvis. Jeg tok badetøy og kamera, og her er litt av det jeg så.Hva folk bruker denne perlen til. Jeg fikk meg et iskaldt bad og fikk plukket nydelige anemoner og gått tur rundt parken med Jorgos. Ha en god kveld så hører du mer imorgen!
Noen løper.
Noen spiller strandtennis.

Noen spiller strandvolley.

Noen gymmer.

Noen hygger seg i vinterbadehjørnet.
Noen bader, og noen plukker anemoner.

Noen koser seg med en prat.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.