Rapport fra de siste dagene

 


De siste dagene har vært ekstra varme her på Kreta. Varmere enn vanlig for september og nokså lite vind. I dag blåser det friskt igjen og temperaturen er under 30. Jeg har fått meg en ny norskelev i det siste og han kommer hjem til meg i Splantzia to ganger i uken. Han er flink og ung så jeg tror nok at han vil lære seg fort. Vi skal ha undervisning igjen i kveld og i den forbindelse drar jeg oftere til byen og kombinerer det med aktiviteter. Lørdag kveld gikk jeg på kino med Katerina etter å ha undervist, badet i Koum Kapi og vært på gatemarkedet på dagen. Vi så Downton Abbey, A New Era, flott film i flotte omgivelser. Det var lenge siden vi hadde vært på kino sammen og vi nøt det. Det var fullmåne og en del folk på utekinoen i byparken. Kinobillett for de over 65, 2 euro!!



Søndag dro jeg ut til Parigoria, rett utenfor byen, hvor Kristin og Torgeir bor på det fine Kedrissos hotellet. Vi gikk ned til Apterastranda og nøt den fine søndagen på stranda der. Det er lenge siden jeg har vært der i sesongen, mens restauranten er åpen. Så tok jeg bussen ut til Maleme igjen.



I går hadde vi koselig besøk av Kristin og Torgeir og Morten og Hilde. Jorgos var i godt humør og vi spiste og koste oss her i gården. Det er jo så lenge siden disse to parene har truffet hverandre her på Kreta på grunn av covid. De ble jo kjent med hverandre her nede gjennom meg og turene mine, og setter stor pris på hverandres selskap. Ekstra hyggelig å føre folk sammen, når utfallet blir så bra!



Vi tre damene tok oss en rundtur opp til Xamodouhori, plukket bjørnebær, fiken, anis og druer underveis, og hadde en fin avslappet tur.















noen oliven begynner å bli modne,










Damene var begeistret og tiden gikk fort før solen gikk ned og vi gikk tilbake til mennene våre. For en fin dag med positive, gode mennesker!!



granatepletrær,
                                                                                                            




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.