En kveldstur på moloen og i havna

 


Jeg fikk meg en fin kveldstur ut til fyret og havna rundt. Moloen har vært stengt ved den lille broen i hele vinter og vår, men nå har de åpnet igjen. Jeg elsker jo å gå ut til fyret ved solnedgang og har savnet det.

Det er mye folk i byen om kveldene, turister fra fjern og nær, og de lokale. Alle elsker en tur i havna om kvelden. Turen ut til fyret er jo ikke så lang for meg som bor i nabolaget rett ovenfor.

Først gikk jeg forbi de to restaurantene To Steki Το Στέκι  og Hrisostomos Χριστόστομος. Den første er en vegetarrestaurant og den andre en av byens bedre. Den fikk nettopp en utmerkelse for beste lokale smaker sammen med Levendi Λεβέντη i Pano Stalos Πάνω Σταλός i en utdeling av utmerkelser i Aten.










Nede ved moloen ligger seilforeningens kafe, et yndet sted hele dagen, men særlig ved solnedgang. 


Jeg og mange andre, gikk utover moloen med fotoapparater eller mobiler. Man må jo bare ta bilder av dette synet som solnedgangen er der!
































Etterpå gikk jeg runden rundt langs havna. Det var en fin kveld med mye folk alle steder, men dog ikke som i juli og august.










Du får nyte bildene her og det er lov til å lengte litt hit ned, hvis du ikke allerede er her, eller har vært her. 

Jeg skal forøvrig ha en tur hit i området på onsdag og vil gjerne ha med flere på turen. Vi går rundt 18., bare gi beskjed. Jeg tar 10 euro pr. person.

God helg ønskes alle, har er det pinse og jeg skal til Gavdos Γαύδος. 





Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Hjemme igjen.

Spilia

Nyheter

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.