Regnværsdager i byen.

 


Vi har fått besøk av uværet Diomidis og det blåser storm på havet. Fergene ligger ved kaien og får ikke seile, det har regnet veldig mye mange steder på Kreta og det snør selvfølgelig i høyden. Selv om temperaturen ligger på rundt 11 grader i lavlandet, gjør den sure vinden til at det kjennes mye kaldere. Jeg kom meg ut med fotoapparatet for å ha egne bilder til bloggen, men jeg frøs på hendene! Jeg tok bilder av havna ovenfra:






 



En liten bil som trodde det bar lurt å kjøre ut å ta bilder, ble nesten tatt av en bølge!
bilen kom seg unna!

Koum Kapi i dag,











Ellers regnet det i går også og da jeg jeg på utstilling med Wibeke. Det er en utstilling med malerier fra Hellas etter revolusjonen i 1821, da de ble fri fra tyrkerne. Bortsett fra øyene langs kysten av Tyrkia og Kreta, som ble fri i 1889. Flotte malerier og tegninger av folk, soldater og natur. En utstilling som vil vare ut i mars og anbefales dem som liker kunst eller historie eller begge deler. Det kommunale galleriet ligger øverst i Halidon.

på utstilling,

maleri av Samaria ravinen på 1870 tallet,














Vi gikk gjennom regnet til tavernaen Inopio,Οινοποιείο som betyr vinbutikk, dette var jo en vinbutikk til det ble gjort om til taverna. Et bra sted å spise sommer som vinter, med god mat og atmosfære. Vi nøt maten og selskapet og da vi tuslet hjem i regnet, mistet Wibeke sålen på den ene støvelen!! Gatene blir jo til elver her, gummistøvler er best!!


mange paraplyer utenfor,

det ble fylt opp rett før vi dro hjem,

kastanjestifado er snadder,


stedet ligger i Daligianni gata med de mange spisestedene bak Agora,



hjemme igjen,

For øvrig stenger Agora som jeg har skrevet, butikkene flyttes andre steder og nå pakker de og det gamle rives. Vi håper arbeidene blir gjort fort og bra. Dette er jo en helt nødvendig oppussing og alle er enige i at det må gjøres. 

fra Agora i dag.

Vintersalget er i gang, men lite folk ute og handler.

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Hjemme igjen.

Spilia

Nyheter

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.