Rapport fra den siste uken

Hei igjen. jeg har travle dager, og mye informasjon og bilder som ligger og venter, så her kommer en oppsamling, ett tilbakeblikk på siste uke.
En dag jeg var i byen, møtte jeg på Guri som skulle til frisøren og Bjarne og hunden Kasia, satt i bilen. Samtidig fikk jeg melding fra Tor Arne og Unni, at de var installert på Al Canea hotell i havna. Jeg inviterte til kaffe i gården, og Jorgos ble veldig overrasket da han kom hjem og fant fire nordmenn og en ekstra hund i gården!!
hyggelig møte i gården vår,


Kasia koste seg,
Det ble et ekstra hyggelig spontanmøte!! De to parene møtte hverandre for første gang.Her ser dere de glade folkene:
Jeg besøkte Unni og Tor Arne på hotellet, som ligger ved siden av Marinemuseet helt i enden av havna, tvers overfor fyret.
Unni og Tor Arne utenfor hotellet og kafeen,
Jeg kjenner jo stedet godt, men hadde ikke sett rommene etterat de ble pusset opp og det ble et boutique hotel, så etter en hyggelig stund på kafeen, fikk jeg en omvisning.
hyggelig kafe inne,

og ute,
fellesrom på hotellet,

uteplass 

utsikten fra rommet deres,

fra rommet,
Fint sted, hyggelig personale og flott beliggenhet med grei avstand til stranda i Nea Hora og sentrum på den andre siden.

Dette er jo også en stille tid på året, og de nøt dagene i havna. Nå er de hjemme igjen og kikker på bildene.
I går kveld hadde jeg byvandring med det hyggelige paret Sonja og Kjell, som leier ute i Psilonero etter Platanias og Gerani. De hadde vært på Kreta mange ganger, og er glade over å ha god tid denne gangen. De skal være her hele mai og nyter dagene i området.
Kjell og Sonja ved bymuren,
På byvandringen lærte de mye nytt, og vi gikk i bydeler og smug de aldri ville ha gått i.
Jeg har mye mer å fortelle fra de siste dagene, så følg med!!

utsiktspunktet på Kastelli,

i Splantzia,

spennende smug,

Kjell poserer,

og Sonja tar seg fint ut i det blå på Nostos,

det hyggelige paret i Gamlebyen.
Ny byvandring på onsdag klokken 17.00 og Douliana-Almirida turer både 7. og 14. mai.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Spilia

Nyheter

Hjemme igjen.

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.