Junikvelder i gamlebyen.

Da er avgangsdagen min i morgen. Litt ferie blir bra!! Ferie fra undervisning, blogg, byvandring og hverdagens plikter her hjemme. Så blir det nye aktiviteter i Oslo og jeg gleder meg, og kjenner at jeg trenger det.
Odd Kåre, Merete, Lisbeth, Karin og Liv.
Fredag var siste vandring i denne omgangen.Det var glissent utenfor Samaria hotellet,tre personer. Men vi så damer som så ut som de lette etter noe, men de så ikke oss. De skulle over veien da vi hadde bestemt oss for å gå. Det kommer visst ikke flere sa jeg, da snudde de seg og oppdaget oss!!! De skulle jo være med!! Men de hadde hørt om vandringen av noen som hadde hørt det av noen som hadde hørt det av noen på stranda!!!! Opplysningene ble litt borte underveis...... Tusen takk Hans Petter og Aud, skjønte av beskrivelsen hvem det var!! Så fikk Lisbeth og Liv seg en vandring med oss.
blekksprut til tørk må fotograferes,

på toppen av Kastelli,

modellene i fine omgivelser,

mye folk ved Tamam en fredagskveld i juni,
på vei rundt i Topanas,

fra det jødiske kvarteret,
Så ble det fem og det var enveldig trivlig kveld i deres selskap. Vi hadde det passe varmt, gikk greit gjennom historien og smug, bastioner,klostre ,kirker og murer. Vi var enige om at det gjør ikke noe om man glemmer det meste etterpå, noe sitter!!! Dessuten er det jo vanlig at noen kommer igjen gang etter gang fordi de ikke husker alt!!
guiden in action,
Denne fredagen gikk alle med på The Well of The Turk, og jeg skal bare hilse fra Liv, Lisbeth, Merete , Karin og Odd Kåre å si at det å være med å spise etterpå er et must!!! De mener jeg at jeg ikke markedsfører tavernabesøket godt nok. Da er herved sagt: Bli med å spis småretter på en taverna med kvalitet og i hyggelige omgivelser med spennende nytt selskap!!!! Anne hadde en skritteller da hun var med, den målte 18.000 skritt, Odd Kåres sa 22.000 tror jeg det var, og Meretes app ga oss opplysninger om at vi hadde gått 3.81 km og ruta. Flott med apper på mobilen du!!!! Bilder lånt av Merete.
her ser du beviset!!!
Lisbeth og Liv, Odd Kåre og mor og datter Karin og Merete,
Jeg har tenkt at etter ferien min, så setter jeg igang igjen med vandringer på onsdager klokka 18.30 fra 12. august. da forandrer jeg oppmøtestedet til fontenen i havna ved Starbucks kafeen. Altså: Onsdager klokka 18,30 fra 12.08 , Starbucks ved fontenen i havna!!!! Ok???? Gi beskjed til de som måtte være interesserte i å være med.
I går var jeg en runde rundt i byen,og her er noen lørdagskveldsbilder fra denne turen!!
ved solnedgang,


grekerne spiser på fisketaverna,

lørdagskveld med halvmåne,

koselige smug bak havna,

fine steder for en lørdagskveld,

i knivgata.
Nå står kofferten klar, og klær er vasket og klare. Jeg håper på noen fine dager inni mellom og tar med litt av hvert, til all slags vær.
Før jeg slutter av, hva tror jeg om gresk økonomi og bankene på mandag?? Aner ikke, men stengte banker over natten, nei det blir det ikke!! men om lønningene går ned mer nå, eller pensjoner blir kuttet ytterligere, ja da sulter folk rett og slett. Hvis ikke de høye politikere i EU ser det, ja da vet jeg ikke.........Euro vs drakmer? Blir ikke over natten i alle fall, sånt tar tid og koster mye. Men blir det en forandring kan det bli til det bedre. Den som lever får se, men mange er desperate om dagen og vi trenger ikke flere katastrofescenarioer så folk blir deprimerte og turistene uteblir.
Min mann er som vanlig redd for at han ikke skal få pensjon denne måneden, men jeg tror det går.
Europeisk musikkdag i dag, dvs at her i byen er det gratis utekonserter i kveld, mange begynte i går og det var musikk i havna, bak moskeen. Er du i byen , så finn levende musikk i kveld.
musikk fra Kreta,

noen satt på murkanten og hørte på,
God sommer til deg, så snakkes vi i august!!!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Nyheter

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.