Rapport fra siste uke.

 




Søndag igjen, siste søndag i november og første søndag i advent. Jeg har som vanlig tilbrakt helgen i Maleme. La meg begynne med å fortelle fra forrige uke. Det var jo militærøvelse her ute og det lå hele fjorten krigsskip utenfor kysten fra Kolimbari til Stavros. Da jeg gikk på her ute forrige søndag, så jeg skipene ovenfra.


Mandag formiddag da jeg skulle bade lå de der rett utenfor, med helikopter og småbåter som gikk mellom skipene.


Som før fortalt var det en øvelse mellom De forenede arabiske emirater, Egypt, Kypros og Hellas. Hele mandagen hørtes fly og helikopter over byen før øvelsen heldigvis var over.

Det var en uke med mye dårlig vær og nokså surt. Jeg hadde null energi og holdt meg hjemme, men på torsdag var det Katerina-dagen, og jeg besøkte min venninne Katerina. Her er hun med det nå elleve måneder gamle barnebarnet:


På kvelden gikk vi på kino og så House og Gucci. Spennende film med flotte skuespillerprestasjoner. For å gå på kino, må man ha gyldig koronapass eller tatt rapidtest. Her er noen bilder fra byen torsdag kveld:



lys tent i Katerinakirken i nabolaget vårt,













Fredag blåste det veldig kraftig sønnavind med veldig varme. Her ute i Maleme våknet Jorgos av et brak utenfor, det var det flotte morbærtreet på naboens tomt som hadde delt seg i midten og falt ned over gården vår! 

Her ser du hvordan det så ut da jeg kom ut:




Naboen kom med motorsag og kuttet vekk det som hadde falt og så ble det seende sånn ut:





Nå har vi en helt annen utsikt og det er både trist og bra. Mer lys og luft til plantene våre, men så synd at halve treet er ødelagt!

En varm helg med sønnavind hele tiden og deilige bad i sjøen her. Jack er fremdeles i livet, han holder ut og sover for det meste.

Jack og lille Chanel i gården,

Her er noen bilder fra dagens tur:



olivenhøsten er i gang,

fra Vlaheronitissa





Tavronitis og Kolimbari i det fjerne,






Ha en fin ny uke alle sammen, så snakkes vi! 

Kommentarer

  1. Takk for fine bilder og hyggelige kommentarer. Ha en fin uke du og.

    SvarSlett
  2. Takk for fin rapport . Har fulgt med på rapporten dine en god stund, og fortsetter gjerne med det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Jeg skriver om min hverdag så ofte jeg kan.

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Spilia

Nyheter

Hjemme igjen.

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.