Pinsehelg

Stille på stranda i Maleme,
I dag er det 1.pinsedag her i Hellas. Sommeren er her med temperaturer over 30 grader og skoleferien er i gang. Jeg tok bussen ut til sommerhuset mitt her i Maleme på fredag etter litt undervisning.
Her blomstrer det og argurkplantene vokser. Vi høstet den første agurken forrige helg.

Litt vedmodig at det blir lenge til neste gang jeg kommer meg ut hit igjen, men en tur til gamlelandet er jo et bra alternativ da.
Uken gikk fint med Douliana-tur, byvandring og besøk hjemme i gården min nesten av hver dag av besøkende venner. Elin med mann og barn var innom, og Helen kom på sin siste dag. Jeg fikk lurt Katerina ut i vannet i badetrappen på torsdag, årets første bad!
På fredag tok et deilig kveldsbad her ute, rett før solnedgang. Det var vindstille og varmt med greske familier på stranda. Litt før midtnatt ringte Jorgos fra Platanias at han ville komme ut med en dame som leste bloggen og gjerne ville treffe meg! De kom, og jeg ble jo rørt da av Gry Heidi som tok den ukomfortable turen på Jorgos Harley for å treffe meg!
I går kom Elin, Daniel,Marselie 5 og Milian 3 ut hit med en hel sekk full av skittentøy. Mest lillebror på 3 sine da!! 
lillebror, far og mor,


spennende å utforske gården,

Vi koste oss på stranda med bading og storesøster og jeg samlet stener og laget et flott hjerte i sanden.
gøy med appelsin,


vi lager hjerte,




















Jeg ser jo på alle bildene, at det bare er lillebror som har blitt med på bildene! Men her er Marselie i sin nye Batman badebukse. Hun er en superjente!!!

Morsomt å leke bestemor litt, gleder meg til mine gutter kommer hit uti juli.
Alle klærne ble rene og tørre før familien tok bussen tilbake til Kalamaki der de bor mens de er på ferie her.
I dag er det like varmt og vindstille og jeg har vært på stranda og sittet i skyggen i min lille strandstol.


Det har vært en deilig stille da her ute med spurvefamiliene som eneste selskap. De er ivrige, og er nede i gården her og drikker blomstervann stadig. De er koslig selskap synes jeg. Elsker fuglesang og kvitringen. her er det svarttrost, duer, svaler og spurver.
I morgen har jeg ny Douliana-tur, og på onsdag byvandring før jeg flyr nordover på fredag.
For dem som oppholder seg her i landet, er 2.pinsedag delvis helligdag,dvs at det er bare i den offentlige sektoren at det er fri i morgen. Privatansatte må jobbe.
Jeg har en privat byvandring nå, og må snart ta bussen hjem til byen igjen. Det er så stille her, elsker det!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.