Bloggen er tre år!

Jeg satt en kveld for 3 år siden, og startet opp en blogg. Hvorfor gjorde jeg egentlig det? Vet ikke riktig, en tanke jeg fikk. 22.oktober 2013 startet jeg altså opp med å skrive. Mye har forandret seg siden da. Jeg leser at jeg skrev om våre 4 katter og 3 hunder, om min datter Michelle i Aten, om forlovet datter med ettåring i Norge og at yngstemann er dagmamma der. Her er bildene fra mitt første innlegg:
Hania i februar 2013,

gården vår da,

markering av 22.juli i havna 2013,
I dag er alle tre jentene i Norge, og det er to små gutter på 4 og 1 år!!
første besøk av Daniel,

mormor, Daniel, Stine og Sebastian nyttår 2015,




Desuten er det "bare" 2 hunder og 2 katter igjen hos her i huset vårt, men jentene har fått Dexter, en ettårig valp som vi har hatt her hos oss i perioder.
Dexter for ett år siden her hos oss,

Sabrina er død, men datteren Boubouka lever,

Suzy er borte nå,

Ektor med Dexter i sommer,

Jack og Sabrina for tre år siden,

en yngre Ektor
flotte Tommy på sine gamle dager, 1og 1/2 år siden han døde nå,
Hva er ellers annerledes? Jo, etter at jeg begynte å skrive, har jeg kommet i kontakt med veldig mange som leser bloggen. Elisabeth og Rune som bor i Gavalohori, er noen av dem, de leste bloggen, og tok kontakt. Vi har holdt denne kontakten hele tiden siden. Min fetter Bjørn fra Drammen leste bloggen, forelsket seg i området uten å ha vært her, kom med kona Lisbeth og kjøpte hus her!! Jippi!! Og så ble de venner med Rune og Lisbeth, alt på grunn av bloggen!
Elisabeth, Rune, Lisbeth og Bjørn i Kefalas hos fetter Bjørn,
Folk uttrykker sin glede og interesse, noen klager litt på det jeg skriver, men de fleste er fornøyde. I de første månedene hadde jeg et par hundre lesere, og synes at det var helt utrolig. I dag tre år etter, kan det være flere tusen som leser enkelte innlegg! Det er utrolig for meg. jeg skriver jo bare for meg selv, for min egen fornøyelses skyld egentlig. mange ganger har jeg hatt lyst til å legge ned bloggen, men dere holder meg oppe, mine trofaste lesere.
første byvandring, nye venner, Guri, Morten, Wenche og Hilde
Siden jeg fikk forespørsel om å begynne byvandringer, og tok dette forslaget alvorlig. Dette er en fantastisk måte å treffe dere blogglesere på. Dere kommenterer ofte flittig på diverse facebook grupper, eller direkte på bloggen og jeg føler at jeg kjenner mange av dere. Så treffes vi på vandringer, og får anledning til å bli kjent. Dessuten har jeg jo enda en tur etterhvert, den til Halepa, og der kommer det også folk som leser bloggen. Spennende og helt annerledes liv en jeg levde inntil for 3 år siden!!!
fra Tabakaria, Halepatur med Karine og Arnt,
Jeg tenker ofte at vi må ta sjansen, prøve nye ting, svømme på dype uten armringer som jeg pleier å si. Jeg hadde ikke arbeidet siden jeg var 18, har jo voldsom kontstant hodepine, og dessuten tre barn som skulle oppdras. Det føles deilig å komme seg ut i sommerhalvåret, et par kvelder i uka, og fortelle fra gamlebyen og Halepa. Man blir rik på minner, venner og smil, ikke på penger. Jeg har blitt kjent med blogglesere som dukker opp på vandringer og blir personlige venner også, utrolig spennende.
Både søster Gro og mannen Jorgos er blitt "kjendiser", og Jorgos "klager over"at alle kjenner han når han kjører rundt ute i Platanias med norsk flagg på Harleyen. He,he, stakkars mann, alle vet at han er mannen til Aud som skriver blogg!
Kjære venner og ukjente lesere, jeg lover ikke å skrive i tre år til, men orker jeg, så hvem vet!
Harleyen med norsk flagg,
Jeg skriver jo bare om hverdagslivet mitt, om nabolaget, turer jeg drar på, politikk, økonomi, vandrigene osv, ikke noe om mote eller store saker som får høyt nummer med lesere. Så lenge dere liker det jeg skriver, og helsen holder, så får Jorgos leve med å være mannen til Aud, vennene og familien min at de figurerer i bloggen.
Jorgos og Anne Kristin med i bloggen sist uke,
Jeg skal på den siste regulære byvandringen klokken fem, litt vemodig, men det blir bra å få ny energi til våren og nye vandringer!!
Ps. På fredag er det OHI dagen, alt er stengt, bortsett fra turistbutikker, og det er parader overalt. I Hania starter den klokken 12 fra Dikastiria plassen, og går ned til Agora.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Hjemme igjen.

Spilia

Nyheter

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.