Besøk fra Sverige.

Jeg hadde ikke før kommet hjem, før min svenske venninne Irene dukket opp på en siste minutts billett. Vi kjente hverandre her i byen på slutten av 80 tallet. Da kom hun hit og levde en periode.Dette var akkurat da jeg og min datter hadde flyttet hit. Hun livnærte seg en tid  med å vaske hos folk husker jeg. Det var en svensk forening allerede da, og vi traff hverandre der. Vi var en liten gruppe kvinner fra Norge ,Sverige og Finland som holdt sammen da.Vi har mange gode minner,og koser oss med å tenke tilbake. Men hvor er bildene fra den tiden? I en kasse på hemsen tror jeg. Altfor varmt og slitsomt å finne dem fram i dag. Du får ha meg unnskyldt, og ta til takke med bilder fra i går og i dag.
Irene er uansett den samme blide dama. Vi tok oss en tur i havna i går kveld. Det var fullt av folk ,greske familier fra hele landet på 15.august ferie ( les søndagens blogg). Mange bor hos familie, og mange leier. Fremdeles er det skandinavere, tjekkere, franskmenn og tyskere.
Irene er lykkelig over å være tilbake.
Noen kommer med fly,(de fleste faktisk) ,men noen kommer også med båt!!Selv fra Danmark, det står det respekt av synes jeg du!!
Ikke alle dansker kommer med fly!!
Vi tuslet bort til Meltemi ved siden av Marine museet i enden av havna, spiste en deilig salat og nøt et glass av husets hvitvin.Deilg å bare sitte sånn, se på folk og utsikten og mimre om gamle dager.Livet har ikke bare fart varsomt med oss, helsen skranter men vi smiler allikevel!!
Irene på Meltemi.

Fin utsikt til Kastelli bydelen og moskeen.

Mye folk ute på denne mandags kveld.

Fra Alcanea og Meltemi.
En varm kveld med surr av stemmer fra mange land, tid til å kikke litt på klær og sånnt. Mye fint nede i havna, i bakgatene vel og merke.
mye å se på,

Vårt elskede fyr by night,

kveldsbilde av havna,

folk fra hele verden og Hellas.


Angelou gata bak Meltemi.
I dag laget jeg en av Kretas retter: Boureki, det er godt og sunt. Irene koste seg i gården med retsina ,boureki og gresk salat og fortalte oss om barn og barnebarn. Hun følte seg som i himlen sa hun. Savner Hania når hun ikke er her. Rart med det, er du først bitt av Haniabasillen, er den vond å bli kvitt som jeg pleier å si!!!
Hyggelig med besøk av en gammel venn,

Jorgos og Irene sammen igjen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.

Kathara Deftera i Nea Hora