Rapport fra helgen

 


Dette har vært en travel og veldig fin uke her nede for meg. Først har jeg hyggelig besøk her ute i Maleme av min gamle venninne Helen fra Sveits. Vi møttes i Sitia i 1983 og har vært venner siden. Hun, kjæresten og sønnen har leid noe her ute i Maleme. Jeg hadde også lille Alex på fredag og vi koste oss sammen. Vi møttes på stranda og vi gikk opp til den tyske krigsminneslunden. Der hadde vi piknik og vi kom oss ned igjen før det ble mørkt.










Lørdag ble Katerinas barnebarn døpt og her er bilder fra barnedåpen hans:















Vi var samlet utenfor en liten kirke i deres nabolag høyt oppe i byen. Det gikk veldig bra, han hadde grudd seg veldig. Han er 3 1/2 år og har vært i flere barnedåper. Men han så også alle gavene som ventet på ham etterpå, så han holdt ut! Michelle og Alex var også med.
















Jeg overnattet i byen og var barnevakt og koste meg glugg i hjel med lillemann.

I dag dro jeg og Katerina  fra barnebarna våre for å løpe! Vi ble kjørt til landsbyen Fourne Φουρνέ og derfra løp vi 4 km sammen med masse andre til neste landsby Meskla Μεσκλά. Det var mange barn og unge med å løpe. Det var også både 21 km og 10 km. Vi valgte 4 denne gangen, da Katerina er litt sliten og har vondt i ryggen. Det var en varm dag og ingen vind der vi løp, så det ble litt vel varmt. Her er noen bilder fra dette løpet:



rett før start,



Katerina løper,

et vanlig syn i alle løp,

vann med isbiter til de som løp 21 km,

øl og medalje og alt slit er glemt,

de 400 løperne hviler seg og spiser,

fire unge fra Meskla som var frivillige,

-
lammekjøtt og spagetti til alle,














Nå sitter jeg på sofaen med Leo ved føttene og skriver. Etterpå skal jeg ikke gjøre noe særlig mer i dag. Deilig å hvile kropp og sjel og i morgen skal jeg til Falassarna med Helen og de. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Dødsulykke i Samaria ravinen.

Siste dagene før norgestur

Septembertur til Falasarna

Småprat

Maleme- Manoliopoulo- Loutraki- Maleme

Første uken i oktober

Gode råd for en bedre ferie på Kreta.

Nyheter

Oppdateringer