Vintertur i nærområdet

Jeg liker å gå opp mot Agios Ioannis bydelen, helt ytterst mot sletta mellom Souda og Hania, ligger det et skogholt med pinjetrær. Her ligger bak en mur blant pinjetrær, institusjonen for psykisk og fysisk utviklingshemmede. Det er et dagsenter med alle slags tilbud og aktiviteter. de har også en avdeling for eldre med demens.
sti langs muren,

fra innsiden,
Utenfor gjerdet ligger denne pinjeskogen i skråningen ned mot veien. Her der det bortsett fra utsikten også blomster, anemoner på denne tiden av vinteren.



anemoner overalt,







flott utsikt,
Jeg pleier å ta denne søndagsturen hver vinter og prøvde forrige søndag, men da kom jeg ikke langt, hadde ikke krefter. Vi endte opp i parken som heter Irini ke filias, Fred og vennskap og ligger rett overfor fotballstadion og tennisbanen.
vakkert 

tennisturnering på gang,

parken, mye bruk hele året,

har en kafe, ved vannet med karper og skilpadder,



hvis kikker godt ser du skilpadden som soler seg,
Her har jeg tilbragt utallige kvelder og ettermiddager med barna mine alle de årene de var små, og vi bodde tvers over veien. Mange minner. Vår kjære hund Tommy var alltid med. Senere kom jo også de to andre, og jentene hadde annet å gjøre enn å gå i parken med mamma. Så ble det hundene som dro meg dit hver dag.
Ektor koser seg i parken,
Det var lenge siden sist vi hadde vært der, og de koste seg. Parken er vakker om enn ikke så godt vedlikeholdt lenger.
Denne søndagen kom vi oss helt bort til skogen, og fikk en fin tur.
på vei,



vi går langs muren,

endelig fremme,
Hundene elsker det der, og de kan snuse rundt, og spise gress mens jeg plukker blomster. 
mot Souda,

sykehuset i det fjerne,


Utsikten til fjellene, (mye snøen har smeltet i de siste dagers varme), byen, åsene, Souda og sletten mellom. Det lukter så deilig av pinjetrærne og er så frodig og deilig her.
på vei hjem,

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.