Tur til Falassarna

 


En deilig dag er over, og jeg tenker på alle dere som ikke dere nedover i år. Vi er jo så heldige å ha vakre Falassarna, Elafonisi og Balos så nære. Vi kan bestemme oss dagen før og ta en dagstur hele året. Privilegerte det er det vi er!

Nå er yngste datter her, og vi ville ha en dag sammen. Det var nokså stille på stranda til å være juli. Mange greske familier og en god del turister var å se. Det var vestavind og røde flagg på stranda med badevakter som gikk og blåste fløyta og noen satt og fulgte med på de badende i bølgene. Ingen prøvde å svømme det jeg kunne se. 













Jeg tok en tur langs stranda og observerte. Det blåste en deilig behagelig vind.


 

Her kan man finne akkurat det man ønsker: En plass til å sette opp egen parasoll og stoler, et sted å legge håndkleet, enkle solsenger eller dyre fine med madrasser og puter til. Det er jo forholdsvis dyrt å leie solsenger her, og det lønner seg så absolutt å ha med egne strandstoler og parasoll. Omtrent midt på hele strandlinjen og helt bortest mot nord, ligger folk som er nudister. Dette er en strand som ligger som nummer 10 blant verdens beste strender, ikke uten grunn, den har alt etter min mening. Rent vann, flott sand, vakker natur og alle muligheter for en dag med eller uten luksus. Den har mange taverner og små strandkafeer og alle slags overnatting.































Etterpå dro vi til en fisketaverna som ligger helt sør på stranda, den heter Kapetan Nikolas og er en klassisk fisketaverna med gode greske retter og masse fisk. Den ligger nede ved vannet ved moloen helt i enden av Falassarna og anbefales.

båt på land ved fiskebåtmoloen,

utsikten fra den kanten av bukten,

tavernaen,






 









Jeg drar på fredag, så dette blir siste innlegg i denne omgangen. Det kreves ikke noe annet enn EU- vaksinepasset for meg, verken test eller utfylling av skjema og jeg slipper karantene. Neste uke kan alt ha forandret seg. Ha en fortsatt god sommer, så "snakkes vi" i august en gang.

Kommentarer

  1. Jeg kommer på lørdag med vaksinepass og PLF utfylt og alt er i skjønneste orden. Jeg fikk mail og Qr kode i dag. Gleder meg og god tur til deg.

    SvarSlett
  2. Takk for flotte bilder fra Kreta 👍 Flott at du deler med oss som lengter tilbake 🇬🇷 ☀️ God tur til Norge 🇧🇻

    SvarSlett
  3. Var på stranden låg tavernan?

    SvarSlett
    Svar
    1. den ligger ved den lille fiskehavnen helt sør på Falassarna, etter strendene. Følg skilter.

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.