Vandringer i juni.

Barnebarna er på vei tilbake til Norge med foreldrene sine, jeg sitter igjen med to døtre, den ferierende hunden Dexter og en kraftig forkjølelse som jeg arvet etter Daniel, mitt eldste barnebarn!
mormors gutt på tur,
Trist og tomt uten dem, men, livet går videre og vi ses igjen. Det varmer et mormorhjerte å tenke på alt det koselige vi gjorde sammen.
Jeg hadde den glede å eskortere en masse flotte damer rundt en formiddag. De kom fra vandretur med Jomfrureiser og hadde noen timer i Hania etter en uke med vandringer på Kreta. Lederen deres Kaisa Hafredal, traff en som har vært på vandringene mine, Jan på flyet ned. Han tipset henne om tilbudet mitt, og vi kom i kontakt. Takk Jan!!
De bodde på hotell Porto Venetiano nede i båthavna, og jeg plukket dem opp derifra. De som var med var: Eva,Margit,Ragnhild,Marit,AnneBritt,Tone Ruth,Annelise,Julie,Britt og lederen Kaisa. Vi gikk en liten runde i byen og her ser du jomfruene på tur i Hania:
i Splantzia,


og i det jødiske kvartalet,


utenfor synagogen,
og en katt utenfor synagogen,
Men først hadde de altså vandret i en uke, og her ser du litt fra uken deres her.
Flott og blid dame Kaisa, som vandrer rundt på forskjellige steder. Hun kommer tilbake 8.-15.oktober med en ny gruppe med damer, da blir det ny vandring med meg. . Hun har kikket seg litt rundt etter nye turer på Kreta, her ser du henne ved Elafonissi.
Disse reisene er som du har forstått, bare for kvinner. De besøker mange steder i Norge og rundt om i verden på temareiser. Man kan være med selv om man ikke har noen å reise sammen med. De var 12 som var med på turen hit, og 9 av dem var med på min tur + lederen Kaisa. Du kan lese om Jomfrureiser og turene deres her:http://www.jomfrureiser.no/kreta-vandring

I går var det tid for vanlig tur igjen, en sliten, trist, forkjølet, snørrete og hes mormor/ guide gjennomførte turen om enn med redusert stemmekraft!
Vi hadde med oss engelske Sylvia som hadde hørt om vandringene på hotellet hun bor på. Flott dame som falt helt naturlig inn i gruppen av nordmenn.
Marita fra forrige ukes vandring, dukket opp med kjæresten Kristian. Denne gangen klarte hun hele runden uten problemer eller stølhet. Det står respekt av å ta byvandring to uker i strekk!!
Torgeir og Kristin er noen av de mest trofaste vandrere jeg har, og kom for 4. gang!!Snakk om trofaste entusiaster, de gjør mine turer så mye lettere. Tusen takk til både Marita, Torgeir og Kristin. Dimitris på kontoret syntes at dette måtte feires, og spanderte tsikoudia, fin tanke det.

Ole Johan og kona Ida var med for første gang. Her har du alle sammen utenfor kontoret sammen med Dimitris.
Kristin,Torgeir,Dimitris,Sylvia,Ida,Ole Johan,Marita og Kristian
Det ble en blanding av norsk og engelsk historiefortelling,  Sylvia forstår jo naturlig nok ikke noe norsk!! Vi fikk en fin tur i alle krinkler og kroker av gamlebyen. Ingen klaget på ruten eller farten,og stemmen holdt.
på Kastelli,

Ola Johan og Kristian,

se der oppe!

alltid med et smil

i den jødiske bydelen,

vakre Theotokopoulou,

høyt oppe på muren,

Sylvia og Torgeir flott utsikt

i Splantzia.
løskatter på muren,
























Vi koste oss og ble bedre kjent med hverandre på Salis tilslutt. Alltid hyggelig å sitte og spise sammen, men ikke alle ønsker det, så vi gjør det bare når noen vil.

Nå skal jeg hvile meg og bli bedre til morgendagens tur Halepa.




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Nyheter

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.