Siste dagene i mars

 Denne måneden går mot slutten og min norgesreise kommer nærmere, jeg drar på tirsdag. De siste dagene har vi hatt veldig varmt vær med afrikavind og masse støv. Når det er mellom 25 og 30 grader i mars, så er det unormalt. Jeg tok bussen inn til byen på onsdag morgen, for å være barnevakt for mitt lille barnebarn. Det var allerede da, klokka 09, veldig varmt og klamt. De lokale stilte i langermet, støvler og tykke jakker, man kan jo aldri vite, det kan bli kaldere, det er jo tross alt mars!! Inne i byen var det veldig varmt og støvete. Jeg dro hjem til Michelle i huset vårt i Splantzia( har begynt å venne meg til at jeg ikke bor der nå) og lille Alex kjenner meg igjen og smiler og ler. Vi koste oss og han var våken og glad. 


med morfar,













På kvelden var det bok-slipp. Michelles svigerfar er lege men skriver også dikt og gir ut diktsamlinger i ny og ne. Han er jo en lokal kjendis, blant pasienter, leger og diktentusiaster. Det var møtt fram ganske mange på byens kultursenter og alle var fornøyde. ved siden av å få presentere boken, ble også barnebarnet behørig vist fram til alle interesserte. Farmor bar ham stolt rundt og viste ham fram.


  

Etterpå var vi på fisketaverna i havna og der ble også farmor Marias 63 årsdag markert med en kake og lys. Lille Alex gikk fra fang til fang og storkoste seg.




Torsdag ble det tur her ute med hundene i varmen og fredag bytur igjen. 



iris

ville iriser



Temperaturen var litt bedre, vinden hadde snudd og jeg fikk en fin tur med lillemann rundt havna. Som dere ser av bildene mine, holder snøen på å smelte oppe på toppene. Den nedbøren vi trengte nå i mars var ikke nok til at det ligger så mye snø igjen. Nede i lavlandet blomstrer det:












I dag har jeg fått meg et bad og gått en lang tur med hundene. 
















disse buskene dufter nydelig,


















Deilig duft av sitrusblomster overalt i landsbyen, det dufter også av blåregn og fresiaer i min gård. 

sitronblomster,


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Til minne om Bjørn.

Nyheter

Hjemme igjen.

Spilia

Aprilsøndag i havna

Imbros ravinen

Småprat

Nyheter

Det greske alfabetet.