Glade dager i mai.

Ja nå kan du tro at jeg koser meg! Jeg har avlyst all undervisning og skal bare nyte lille Daniel og Stine med den store magen. den lille der inne sparker og plager moren sin.
Michelle og Daniel i havna,
Vi vanner blomster, går tur med hundene, plukker blomster og kaster dem i vannet, husker og sklir og hilser på hestene i havna. Dessuten er han brannmann og slukker brannen i mormors hage!! Han har brannmann Sam som forbilde. heldig for meg at den flinke brannmannen kunne komme med et store flyet fra Norge til Kreta da!!!!
brannmann Daniel slukker brannen i mormors gård,
Vi ser på fisk, båter og fugler, og i dag tenkte jeg vi skulle gå en tur i buparken med dens store lekeplass, Kri-Kri, ender og påfugl. Akkurat nå er han med papous dvs Jorgos på besøk i Harley butikken og beundrer papous motorsykkel, mamma hviler og jeg skriver disse linjer til deg. Vi har vindstille, sol og varme og jeg brenner etter et bad, rekker nok å snike meg ned til badetrappen senere.
Vi hilser på hesten Rita,

blomsterkrans på moskeen,

tante Tonia er super til å leke med,

familiehygge,
Vi spiser jordbær og despoles som vi plukker hos naboen,mmm, nydelig frukt. Daniel forteller meg om barnehagen og barna der og det er jo gøy at han fortelle selv nå! Jeg traff han siste gang i oktober og da kunne han ikke si så mye og hadde nettopp begynt i barnehagen, men vi snakker mye på Skype.
I går gikk vi ut og spiste på Karnagio som ligger ved siden av det store bygget som heter Megalo Arsenalet nede i båthavna. Her er det så koselig, deilig mat og bare fem minutter hjemmefra. Denne tavernaen går vi alltid forbi på byvandringene så vet dere som har vært med hva jeg snakker om. Supert sted.
Vi nyter en bedre middag på Karnagio,

en av byens bedre spisesteder,

den ligger ved siden av Megalo Arsenalet,

deilig kalamararakia,

på tur med mamma og tante,
Du får nyte bildene av vår i Hania, så snakkes vi når jeg får tid. På fredag er jeg forøvrig klar for byvandring igjen da. Oj, der kom gutta tilbake du, da stikker jeg! ha det bra.
deilig søndag i båthavna,

søndagstur,

noen som kjenner seg igjen?

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Hjemme igjen.

Spilia

Nyheter

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.