Varm søndag

I dag er det 30 år siden min mellomste datter Michelle ble født! Dessverre er det ikke mulig å være sammen. Vi jentene i familien skulle ha feiret et sted i Portugal hadde vi tenkt, men nå er det jo ikke mulig. De ville gjerne ha feiret henne der oppe, men nå venter de til det er lov å besøke noen igjen i Norge. Uansett: Gratulerer til min flotte datter Michelle. Født en iskald januardag i Hania i 1991. Stine var 10 år og kom og besøkte meg på sykehuset og hilste på lillesøster.

Min familie kunne ikke komme i januar, og svigermor var innlagt på sykehus. Gulfkrigen raste og det var ikke en lett tid å være ammende spebarnsmor, mens tv-en bare hadde krigsnyheter! Det ble ikke krig og babyen vokste seg stor og flink og snill! I dag kan vi snakke på nettet, men en klem hadde gjort godt for oss alle.
Michelle i brunt, med søstre og greske kusiner,

Vi har som før nevnt hetebølge i januar, og folk er ute og går. I går da alle hadde fri, var det flere enn vanlig som tok et vinterbad. Jeg hadde planlagt å gå ut til Halepa og badekulpen der, Kouloura. Som tenkt så gjort, og her er bildene fra turen utover: 

























Det var noen flere der og så rent og klart, men litt kaldt vann.



Jeg nøt stunden og så tuslet jeg videre opp til Katerina en tur og hilste på babyen.
Katerina ble med meg hjem med begge hundene og Dexter ble veldig glad for å få Mocca på besøk.








Det er ikke ofte vi sees og hun er den eneste jeg treffer av og til. Så ble det en deilig dag, og et kjærkomment avbrudd i kjedelige dager hjemme. 



Varmen holder seg nok til onsdag, så synker temperaturen til normalt. I nord er det kaldt og nå kommer vinteren hit også, hvis værvarselet stemmer.
God ny uke fra Kreta, καλή εβδομάδα!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.