Varme desemberdager

Stranda i Nea Hora
Denne uken har vi hatt helt fantastisk vær her på Kreta, sol, vindstille og rundt 20 grader. For oss som liker å bade, er dette en gave. Det er mange vinterbadere på alle strender og badesteder rundt byene. Legene her "skriver ut" sjøbad for alle slags lidelser og problemer. Når man først har blitt hekta på å bade hele året, MÅ man uti når det er fine dager. For meg er det også helse for sjelen å svømme, og å se utover sjøen og horisonten. Det fyller meg med en indre ro.
Jeg hadde med meg Katerina og alle våre tre hunder på stranda på tirsdag. Jeg og Jack badet, mens de andre koste seg på stranda og nøt det fine været. Vi var på stranda bortenfor Koum Kapi, en koselig liten strand hvor mange lokale bader fast hver dag hele året.

























På onsdag tok jeg turen til Nea Hora. Jorgos kjørte meg bort til Candia hotell som har nordmenn boende, med masse lesestoff.
Så gikk jeg på stranda med Wibeke, og vi nøt et helt utrolig bad uten en bølge, uten en sky på himmelen.




med pyntet fiskebåt,


Nea Hora har jo blitt så flott etter oppussingen langs strandpromenaden, og de har satt opp en fiskebåt som er pyntet med lys.
Noen bilder fra Nea Hora på vei hjem igjen:



Jeg har badet i dag også, men det hadde skyet over før jeg kom meg ned til trappa.
Nå er det julegaveinnpakking, pakking av kofferten og avreise tidlig i morgen. Jeg flyr 06.30 og er framme 14.35 på Gardermoen. Hvis noen er interessert i å lese litt om de greske juletradisjonene,  så legger jeg ut en lenke her fra tidligere innlegg.
https://audoymyr.blogspot.com/2013/12/jule-og-nyttarsfeiring-i-hellas.html

Jeg er tilbake før nyttår. God jul til alle, nyt livet, ikke stress for mye, det er det ikke verdt!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.