Byvandringer


Denne uken har jeg hatt det travelt du! For det første har jeg jo besøk av en hel syklubb fra barneskolen, gamle klassevenninner. Dessuten har jeg hatt to byvandringer. La oss starte med den første byvandringen på tirsdag. Jeg hadde den glede å ha med meg en familie på fire fra Skien, Monica, Malin, Ingunn og Vidar. Mormor, morfar, mor og datter. Vi tok det med ro og fikk oss en fin runde på denne deilige siste dagen i april. Her ser du familien  oppe på Kastelli høyden i det koselige nabolaget der:
Det er veldig hyggelig og avslappende for meg når jeg har med meg en gruppe som kjenner hverandre. Det blir jo mer personlig og rolig da. Damene sa at de hadde lest alt jeg har skrevet og det var jo veldig inspirerende for meg. Dette skulle være en overraskelse fra mor/datter Monica til foreldrene og datteren, så de visste ikke om det før dagen før! Veldig trivelig tur!
Kos deg med bildene:





i kirken Agious Anargirous i Splantzia,
Dagen etter på selveste 1.mai, skulle mine 5 venninner være med, jeg hadde også fått en påmelding fra en annen gruppe med 5, og visste om 3 til. Da jeg kom til reisebyrået var det 17 personer samlet utenfor!
De to gruppene med 5, 4 amerikanere og 3 nordmenn til!
Her ser du hele gruppen før turen startet:
Det er vanskelig å guide en så stor gruppe, og å snakke klart og høyt nok på engelsk sånn at alle forstår hva jeg sier.
Vi startet ved Domkirken, besøkte den katolske kirken og gikk opp på muren.
mor og datter fra USA utenfor Domkirken,

den katolske kirken,

utenfor kirken,

på muren,
på muren,
Det er en utfordring med en så stor gruppe å få alle med hele tiden skal jeg si deg!
1.mai kranser overalt, på dører og tavernaer:



og på en bil,
Vi tuslet rundt i den jødiske bydelen, Topanas og opp på Kastelli høyden.


Hele gruppen var samlet i ruinene etter et venetiansk kloster ( bildet øverst på siden).
Etterpå mistet vi alle amerikanerne og to norske. Jeg sprang og lette etter dem med en gang, men fant dem ikke igjen.
Gruppen var nå 11, og vi gikk til Koum Kapi og Splantzia hvor vi spiste på torget der som vanlig er. Her ble venninnegruppene og Tove bedre kjent, og vi fikk vite at bare en av de fem Bergensdamene visste hvor de skulle, eller hva programmet var, så de ble kjempeoverrasket og hadde vært på Loutro før de kom inn til byen. De bodde ikke så langt fra mine venninner i den Jødiske bydelen, og i dag møttes vi tilfeldigvis på kafe, i nærheten mens de ventet på å ta seg til flyplassen! Ferien er over for denne gang, men Tina blir igjen, så henne blir det mer av i bloggen utover.
Synd at vi mistet så mange!
de siste 11 på torget,
Med på tavernaen var:Tove fra Nøtterøy, Bente, Tordis, Eva, Hilde og Tina fra Røa i Oslo, og venninnene Anita, Grethe, Gunhild, Nina og Maren fra Bergen.
Det er veldig sjeldent at jeg har så mange med som på onsdag! Ingen turer er like, og denne gangen var det i alle fall sånn!
Jeg er klar på onsdag også, da får vi se.....

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.