Septembertur i Gamlebyen


I dag regner det, blåser og er høstlig ute. Regnet var meldt for onsdag, så jeg var i tvil om hvordan byvandringen kom til å bli. Jeg visste bare at Bendik ville komme, men jeg var selv sagt redd for at et regnvær ville ødelegge turen. Mange av dere husker nok Bendik, som syklet fra Bergen til Platanias for et og ett halvt år siden, sammen med sønnen for å få støtte til forskning rundt øyesykdommen Retinitis Pigmentosa RP. Du kan lese om starten på turen her:
http://audoymyr.blogspot.com/2016/06/sykkeltur-fra-bergen-til-platanias.html
og slutten av turen her:
http://audoymyr.blogspot.com/2016/06/syklistene-ankommer-platanias.html
Maken til pågangsmot og styrke som denne familien har skal man lete lenge etter!!
Elisabeth som har operert knærne bestemte seg for å bli. Jeg går, sier hun! De har vært med før, men nå hadde de flere utfordringer. Bendik ser ikke så godt, men han ville med, og så kom det så mange!
Det viste seg å være 9 som ville være med, og det regnet ikke en dråpe. Regnet kom i natt her i sentrum.
Vi hadde også med et veldig hyggelig tysk par, med masse humør. Dermed gikk guidingen på engelsk, uten at det ødela noe.
Bendik tar bilde av meg som tar bilde av dem!
Jeg skal hilse fra tyskeren, Stefan å si at det er konas Christianes veske han bærer på under hele vandringen!! Viktig å få med. Ellers var Janice og Helge, og venninnene Berit og Marit med.
hele gruppen på Kastelli,







På denne onsdagen var temperaturen veldig behagelig og vi hadde en flott runde. Ingen ville på taverna så vi delte oss opp nede i havna. Inger kom alene, siden ingen av vennene ville være med, men hva gjorde vel det? Hun var så fornøyd med resten av gruppen!









vi tok farvel i havna, der bølgene gjorde bakken våt.

















Jeg fortsetter ut sesongen med disse byvandringene klokken 17.00 på onsdager.
https://www.facebook.com/events/654159971605639/?event_time_id=667957113559258

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.